Belajar Dengan Seronok Di Bengkel ‘Funtastic STEM’

Bermain ke belajar ni?

Salah ke bermain semasa belajar?

 

‘Fun Learning’ atau dalam Bahasa Melayunya ‘pembelajaran secara menyeronokkan’ diaplikasikan untuk pelajar lebih minat dan tidak bosan semasa belajar. Kaedah ini boleh juga membuatkan pelajar minat dengan subjek berkenaan, seterusnya tingkatkan pencapaiannya.

Fun Learning sebenarnya bukan benda baru dalam pengajaran, cuma ia kurang ditekankan atau disebut sebelum ini. Kami di CMN Academy amat menekankan Fun Learning dalam proses Pengajaran dan Pembelajaran (PdP).

 

Fun Learning menjadikan proses PdP lebih menarik, seronok, berimpak & tak bosan. Ada juga program di sekolah atau program cuti sekolah yang menerapkan Fun Learning dalam modul mereka.

 

Kami juga memberikan latihan, bukan sahaja kepada tutor dan guru, malah kami membuka Bengkel Funtastic STEM kepada sekolah-sekolah yang berminat untuk program bersama pelajar.

 

Bagi yang belum tahu, Jumaat ini akan diadakan satu program bersama Pelajar-Pelajar UPSR Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 8(2) sempena Minggu Sains 2019. Kami telah merangka pelbagai aktiviti menarik dan ‘hands-on’ untuk pelajar lebih seronok, faham dan ingat apa yang dipelajari dalam subjek Sains dan Matematik.

 

Semoga usaha ini dapat memberikan manfaat dan sinar kepada pelajar dan guru di sekolah ini untuk lebih cemerlang.

 

MENJADIKAN KELAS MENGAJI YANG BUKAN SEKADAR MENGAJI

Kelas mengaji adalah merupakan kelas yang begitu tinggi martabatnya disebabkan ketikamana kita membacanya kita sedang berinteraksi dengan buku manual yang terbaik di dunia yang mengatasi semua buku-buku yang ditulis oleh manusia selama ini.

Definisi buku yang kita bacakan ini ialah sebuah buku yang diturunkan bermula dalam bulan yang TERBAIK (bulan Ramadhan) pada orang yang TERBAIK (Nabi Muhammad SAW), melalui perantaraan malaikat yang TERBAIK (malaikat Jibril) dalam tempoh yang tidak sekejap (23 tahun) yang bukan sahaja berhasil menjadi panduan orang yang beriman bahkan ia merawat perilaku masyarakat yang rosak.

Selain itu juga, buku ini diturunkan dalam pelbagai emosi dan perasaan. Adakalanya umat Islam ditindas, adakalanya umat Islam diugut, adakalanya umat Islam disiksa, adakalanya umat Islam berjuang, sebagai berita gembira mahupun sebagai ancaman untuk peringatan hingga hari kiamat.

Justeru, amatlah begitu malang sekali sekiranya kelas mengaji ini dijadikan hanya sebagai kelas mengeja huruf, membaca tulisan Arab, berkenalan dengan guru mengaji dan mengalunkan bacaan dengan irama yang mengasyikkan.

Apa yang saya mahu kongsikan pada artikel kali ini ialah berkenaan tips bagaimana kita mahu berinteraksi dengan Al-Quran ketika dalam kelas mengaji. Mudah-mudahan para pembaca artikel ini dapat melihat Al-Quran selepas ini dari dimensi yang lebih baik, in sya allah …

Firman Allah swt dalam surah Yunus: ayat 57 yang bermaksud “wahai sekalian manusia, sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran yang menjadi NASIHAT PENGAJARAN dari Tuhan kamu, yang menjadi PENAWAR bagi penyakit dalaman yang ada di dalam dada kamu, dan juga menjadi HIDAYAH (petunjuk) serta membawa RAHMAT bagi orang yang beriman.”

Secara ringkasnya, apa yang saya mahu kongsikan pada kali ini ialah 4 cara Al-Quran berfungsi dalam kehidupan kita iaitu sebagai Nasihat, Penawar, Hidayah dan Rahmat. Harapan saya semoga selepas ini dalam setiap kelas mengaji, dapatlah kita usahakan supaya dapat mengetengahkan 4 elemen ini dalam pengajaran dan pembelajaran kita, in sya allah.

Unsur pertama ialah Al-Quran sebagai NASIHAT. Saudara-saudari sekalian, pernah tak kita mendapat nasihat dari sesiapa dalam hidup kita. Sebab apa ya kita mendapat nasihat? Ya, sudah pasti kita dinasihati supaya dapat menjadikan kita insan yang lebih baik.
Bayangkan suatu nasihat dan peringatan yang dinukilkan dan dijamin ‘valid’ digunakan dan dimanfaatkan sehingga hari kiamat. Kitab apa ni? Sejak lebih dari 1440 tahun nasihat tu wujud, nasihat kepada suami, isteri, ibu, ayah, anak, adik-beradik, guru, pemimpin, hartawan dan sebagainya.

Unsur yang kedua ialah Al-Quran sebagai PENAWAR. Perlu difahami di sini bahawa ini 4 elemen yang mengikut peringkat demi peringkat. Saudara-saudari sekalian, pernah ke kita mengalami dalam hidup ini tertekan (stress), ‘depress’, sedih, putus asa, cemburu lihat orang lain dan sebagainya?

Segala jawapan apa yang kita rasa itu ada jawapannya di dalam Al-Quran. Siapa lagi yang boleh merawat penyakit ini kalau bukan dari yang Maha Menyelesaikan? Tuhan tidak memberi ujian melainkan kita mampu dan supaya kita dinaikkan darjat disisinya.

Unsur yang ketiga ialah Al-Quran sebagai HIDAYAH (petunjuk). Saudara-saudari sekalian, bayangkan kita sedang memandu melalui jalan raya yang gelap tanpa lampu di sepanjang jalan. Pada waktu tersebut, apa yang kita perlukan? Ya, lampu jalan sebagai penyuluh kita menuju destinasi.

Begitu lah juga, Al-Quran itu berfungsi sebagai satu-satunya cahaya yang akan menerangi kita di kala berada dalam kegelapan (kesesatan). Al-Quran tidak pernah salah dalam perintah suruhannya, yang ada kepada kita ialah salah-faham.

Unsur yang terakhir ialah sebagai RAHMAT kepada orang yang beriman. Sesudah benar-benar kita menjadikan kitab ini sebagai nasihat dalam hidup, penawar kepada masalah, petunjuk dalam kesesatan, baru lah akan dapat kita merasai Rahmat dalam hidup kita.

Ini adalah fungsi yang tertinggi dari Al-Quran kepada kita. Sebagai contoh Ashabul Kahfi, sekumpulan pemuda yang melarikan diri ke gua demi menyelamatkan dari pemerintah yang zalim. Dan apa yang didoakan oleh mereka? Memohon Rahmat supaya mereka mendapat bimbingan.

Pelbagai lagi doa-doa yang wujud dalam Al-Quran yang difirmankan-Nya. Menunjukkan kepada kita jangan meremehkan ‘Kuasa Doa’ ini. Dan sebaik-baik doa adalah memohon Rahmat dari Yang Maha memberi Rahmat.

Justeru, jika keempat-empat elemen ini dapat diaplikasikan dalam kelas mengaji pasti in sya allah, masalah sosial semasa yang membimbangkan sekarang dapat diperbaiki dan dirawat dengan metod yang betul. Ia memenuhi elemen keperluan manusia iaitu NASIHAT (Intelektual), PENAWAR (Emosi), PETUNJUK (Fizikal) dan RAHMAT (Spiritual).

Semoga dengan sedikit perkongsian ini, dapatlah sedikit sebanyak menjentik pemikiran kita terhadap cara pandang kitab Al-Quran ini. Diharapkan ia bermanfaat dan dapat menjadikan kita ejen-ejen pembawa Al-Quran kepada masyarakat dengan lebih baik.

Sekian dari saya, semoga berjumpa di lain masa dengan topik yang berbeza berpandukan cara pandang menurut Al-Quran. Dan doa saya semoga kita semua beroleh Rahmat dari-Nya sepanjang hidup kita ini.. Ameen ya rabb..

 

Sheikh Sulaiman Bin Sheik Harun
Founder modul “Mudahnya Faham Al-Quran”
Manager CMN Academy Ampang

Bagaimana menjadikan Kelas Mengaji lebih efektif?

Kelas mengaji adalah merupakan antara kelas yang wajib bagi setiap individu. Tidak kira sama ada kanak-kanak, remaja mahupun dewasa. Antara sebabnya ialah supaya setiap muslim boleh membacakan ayat-ayat Al-Quran di dalam solat mereka dan juga sebagai zikir dalam kehidupan seharian.

 

Alhamdulillah, kini khususnya di Malaysia sudah timbul kesedaran bagi majoriti rakyatnya yang mahu mengikuti kelas-kelas mengaji yang diadakan tidak kira dengan menghadiri kelas di masjid, di surau, di pusat pengajian, dan juga di rumah secara ‘offline’ mahupun ‘online’.

 

Justeru itu, saya ingin kongsikan di sini bahawa fenomena positif yang berlaku di negara kita sekarang masih perlu kita tambahbaik supaya perkongsian ilmu yang diadakan di Malaysia ini mampu menyelesaikan masalah yang melanda kini.

 

Mutakhir kini, jika diperhatikan perkembangan yang positif mula menular. Pelbagai metod pengajaran mengaji dipopularkan seperti melalui nyanyian, tarian, pergerakan aktiviti dan pelbagai lagi cara yang diketengahkan semata-mata mahu rakyat di Malaysia boleh membaca Al-Quran.

 

Al-Quran memang kitab suci yang tidak ada keraguan padanya tetapi persoalannya sekarang sudahkah kita benar-benar tidak meragui terhadap sifat Al-Quran itu? Serta segala ajarannya sudah kita penuhi dan mengamalkan dalam kehidupan kita?

 

Berbalik kepada perbincangan kita berkenaan kelas mengaji. Pertanyaan sejujurnya, adakah kita merasakan bahawa lambakan kebanyakan kelas mengaji yang ada di Malaysia kini sudah memadai untuk mengupayakan kepada penyelesaian masalah kita?

 

Izinkan saya membentangkan sesuatu penyelesaian kepada perkara yang kita sangat risaukan dengan menjadikan Al-Quran sebagai asas kepada solusi ini. Kebanyakan kelas mengaji yang ada di Malaysia ini menyelesaikan masalah mengenai ‘mengenal sebutan huruf’ dan ‘apa tajwidnya’. Benar kan?

 

Di sini, saya ingin membawa satu dimensi lagi kepada pengajian mengaji di Malaysia iaitulah ‘Tadabbur’. Barangkali, ini lah antara faktor utama yang ditinggalkan oleh kebanyakan pengajar kelas mengaji. Sedangkan intipatinya banyak menyelesaikan masalah pemikiran seperti liberalisme, sekularisme, feminisme, agnostik, ateis, skeptisme dan pelbagai lagi.

 

Sebelum saya mahu membawa perbincangan ini lebih mendalam, suka untuk saya kongsikan definisi ‘Tadabbur’. Apa yang dimaksudkan dengan ‘Tadabbur’? Secara ringkasnya, tadabbur ialah kefahaman kita pada satu-satu ayat di dalam Al-Quran yang mana ia menjadi ‘outcome’ kita untuk bertindak sesudah itu.

 

Terdapat bermacam-macam cara bagaimana untuk kita ber’Tadabbur’ Al-Quran ini. Tapi bagi perkongsian saya pada kali ini berpadalah untuk kita merungkaikan hanya sebahagian kecil kepada elemen-elemen Tadabbur ini.

 

Mengenal sebutan bacaan dan ilmu tajwid adalah ibarat wuduk dalam solat, manakala ilmu tadabbur ini pula diumpamakan sebagai pelaksanaan solat itu sendiri. Ia saling melengkapi, tidak lah pula saya mengatakan sebutan bacaan dan tajwid tidak penting hanya ia tidak memadai sekadar itu sahaja.

 

Ini diperkuatkan lagi dengan dalil dari surah Al-Muzammil: ayat 4-5. Surah ini bermaksud ‘orang yang berselimut’, iaitu merujuk ketika nabi Muhammad saw ketakutan menerima wahyu pertama di gua hira’ dan ia diumpamakan juga kepada orang yang tidak sedar hakikat kehidupan ini yang ‘berselimut’ dari tunduk arahan dan petunjuk dari ilahi.

 

Surah Al-Muzammil ayat 4 merujuk kepada elemen mengenal sebutan bacaan dengan ber’tartil’ dan bertajwid manakala ayat 5 pula merujuk kepada perlunya elemen tadabbur dalam pembacaan Al-Quran.

 

Isu-isu yang diselesaikan dari Al-Quran sangat komprehensif tapi secara ringkas di sini ada 5 kategori yang Al-Quran pelihara kita iaitu dari sudut agama atau kepercayaan, harta, keturunan, akal dan nyawa. In sya allah, akan saya terangkan 5 sudut ini pada artikel yang akan datang.

 

Selain itu juga, Al-Quran tidak mengenepikan sudut ilmu yang sepatutnya kita sebagai seorang muslim mesti pelajarinya menurut Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dalam kitab ‘Al-Thaqafah Al-Daieyah’ iaitulah ilmu agama, ilmu sains primer, ilmu sains sosial, ilmu bahasa, ilmu sejarah dan juga ilmu isu semasa.

 

Kajilah dan buktikan bahawa elemen keperluan manusiawi kita sentiasa dipenuhi di dalam Al-Quran. Allah swt yang menciptakan kita sudah pasti dia juga tahu apa yang kita perlukan dan apa manual rujukan yang diperlukan sepanjang hidup kita ini. In sya allah, semoga kita berjumpa lagi pada artikel yang akan datang.

 

Fahami Al-Quran, ia akan membimbing hidup kita. Tinggalkan fungsi Al-Quran, ia tidak akan membuatkan hidup kita lebih baik. Harapan saya, Malaysia akan harmoni menurut panduan Al-Quran dan semoga penghafaz Al-Quran tidak benci akan Al-Quran dan menjadi pengkaji sejati kalam ilahi ini.. Ameen ya rabb

 

 

Sheikh Sulaiman Bin Sheik Harun
Founder modul “Mudahnya Faham Al-Quran”
Manager CMN Academy Ampang

Ingin Belajar Mengaji Di Rumah?

Ingin dapatkan beberapa Topik Terpilih Modul Tajwid Infografik secara PERCUMA

 

==========================

Keluarga Anda Ingin Belajar Mengaji Al-Quran Di Rumah atau Secara Online?

“ALHAMDULLILLAH… ANAK2 SAYA BANYAK SANGAT IMPROVEMENT, SIAP LUMBA-LUMBA NAK HAFAZ QURAN LEPAS…”

“Anak2 saya banyak terdorong dengan kisah2 yang ustaz ceritakan. Setiap sesi hafazan, ustaz sering bercerita kepada mereka, buatkan mereka sangat teruja & bersemangat untuk belajar & hafaz al-Quran dengan lebih kerap.”
~ Puan Azza

Mari kita renungi bersama hadis di bawah…

Dari Abu Umamah Al-Bahili ra, dia berkata, saya mendengar Rasulullah SAW bersabda,
“Bacalah Al-Quran. Kerana ia pada hari kiamat nanti akan datang untuk memberikan syafaát kepada para pembacanya.”
(HR Muslim)

Anda mahu anak anda seronok & rajin mengaji al-Quran?
Suka ada ustaz/ustazah datang ke rumah untuk mengajar anak mengaji dengan betul?
Nak anak anda cepat khatam Iqra & al-Quran?
Anda & keluarga pun nak join mengaji & betulkan bacaan?


MASIH TERCARI-CARI KELAS MENGAJI DI RUMAH, LENGKAP DENGAN FARDHU AIN & TAJWID, KHAS UNTUK ANAK & KELUARGA ANDA?

Jangan lepaskan peluang untuk Mengaji bersama keluarga anda.

BESTNYE QURANIC HOME BASED CMN ACADEMY

+ Pakej dengan HARGA MENARIK menanti anda!

+ Kami PAKEJkan MENGAJI + TAJWID + FARDHU AIN untuk kemudahan anda.

Jadi tak perlu cari kelas lain untuk belajar tajwid & fardhu ain.
Lebih senang & mudah, serta lebih selesa belajar dengan guru yang sama.

+ Belajar secara 1 TO 1 atau dalam KUMPULAN KECIL (kawan, keluarga atau officemate) mengikut permintaan anda atau secara ONLINE

Lebih FOKUS & BERKESAN untuk mengaji secara talaqqi.
Lebih MUDAH ustaz/ustazah membetulkan bacaan.

+ Aplikasi cara pembelajaran menarik & sesuai untuk setiap pelajar.

Tutor kami menerima LATIHAN BERKALA berkaitan PENDEKATAN pembelajaran yang MENARIK & asas Neuro-Linguistic Programming (NLP) serta Pengajaran Al-Quran menggunakan Teknik yang mudah serta menarik.

Kami percaya setiap pelajar mempunyai keistimewaan & tahap tersendiri, serta cara pembelajaran yang berbeza.

+ Anda boleh tahu setakat mana pencapaian/pembelajaran semasa.

Best bukan?
Kami sediakan LAPORAN BULANAN di mana prestasi pelajar & tutor dapat dilihat, untuk anda & kami monitor bersama.

+ SERONOK & SELESA… pembelajaran di rumah atau tempat anda sendiri

+ MASA lebih FLEKSIBEL mengikut permintaan anda.

+ JIMAT masa, tenaga & minyak kereta anda.

+ TIADA HAD UMUR PELAJAR.

** Kami juga tawarkan kelas BAHASA ARAB & kelas akademik lain untuk pelajar sekolah rendah & menengah.

Sebelum anda daftar, jemput lihat dulu apa kata klien kami di https://tinyurl.com/testimoni 

Boleh tonton Video Kelas Mengaji Online ini juga

InsyaAllah, kami akan bantu anda & keluarga sebaiknya…

Pasti anda dah tak sabar nak daftar kan?

Sebentar… sabar dulu!

Kami ingin berikan OFFER ISTIMEWA untuk anda…

Istimewa buat 50 PELANGGAN TERPANTAS* yang mendaftar.

Kami akan berikan PERCUMA YURAN PENDAFTARAN bernilai minimum RM50/orang …

Jadi, apa tunggu lagi…

JOM BANTU DIRI ANDA & KELUARGA UNTUK MENDALAMI ILMU AL-QURAN…

>> Whatsapp “Nama_Quranic Home Based CMN” ke 011-15775761 SEKARANG!<<


P.S : Tutor kami sangat TERHAD. Whatsapp segera untuk kami bantu anda.

Saya menangis tengok orang lain pandai mengaji sebab saya tak pandai untuk mengaji….

 

Pada hari ini saya menceritakan kisah seseorang yang mahu mengaji, dia bernama Puan Mariam yang sudah lama mencari seorang pengajar untuk mengajar al-quraan. Puan mariam mencari ustaz mahupun ustazah sudah lama, dan anaknya juga membantunya untuk mencari ustazah dan ustaz untuk mengajar ibunya mengaji. Semasa anaknya mahu pergi kerja, dia ternampak board CMN dan dia pergi untuk bertanya mengenai mengaji. Alhamdulilah pihak CMN dapat membantu puan mariam untuk mengaji dengan ustazah suhaslinda.

Puan mariam sudah mengaji bersama ustazah sejak tahun 2012 sehinggalah 2019 dan kini puan mariam dapat membaca al-quraan dengan lancar dan belajar serba sedikit mengenai tajwid. Puan mariam berkata dia sangat berpuas hati dengan khidmat cmn dengan memberi ustazah pilihanya, dia berkata bahawa ustazah merupakan seorang yang penyabar dan mengajar dia dengan perlahan-lahan sehinggi puan mariam dapat membaca dengan betul.

Puan mariam juga memberi feedback yang baik dan mengalakan mengaji bersama ustazah mahupun ustaz di rumah kerana mudah untuk berkomunikasi dan dapat berdepan dengan guru, mudah untuk bertanya sekiranya tidak faham dan masa yang fleksible. Communication antara ustazah dengan puan mariam sangat baik dan anak puan mariam jugak berasa gembira kerana dapat memberi apa yang ibunya mahu.

Akhir sekali, kami di CMN pergi ke rumah puan mariam untuk memberi penghargaan kepadanya kerana masih setia dan menggunakan khidmatan mengaji daripada CMN.

Kami sediakan video feedback daripada Puan Mariam :-

5 Jenis Jenis Makanan Yang Dapat Meningkatkan IQ Untuk Si Anak

Setiap makanan mempunyai kebaikan dan manfaat untuk tubuh badan kita, tetapi pernahkah terpikir bahwa ada makanan yang dapat meningkatkan iq atau otak kita. Menurut kajian Sains mengatakan otak memerlukan makanan yang memberi impact kepada otak.

 Contoh 5 makanan yang sudah mendapat kajian untuk meningkatkan IQ untuk si anak :

  1. Telur

Telur adalah makanan yang memiliki kandungan protein yang tinggi dan juga pada kuning telur boleh meningkatkan daya ingatan.

  • Mentega Kacang

Kacang memiliki kandungan vitamin E dan dapat melindungi sel saraf pada otak. Pada masa yang sama vitamin E juga memberi tenaga bagi otak.

  • Tomato

Tomato dapat mencerdaskan otak kerana ada zat yang di mana apa warna merah tomato tersebut.

  • Sayuran hijau

Sayuran hijau mempunyai zat besi dan nutrisi yang penting bagi otak dan dapat meningkatkan daya ingat serta kemampuan belajar.

  • Ikan Salmon

Ikan Salmon memiliki impak positif terhadap perkembangan otak kerana kandungan lemak omega 3 yang tinggi.

Ini adalah contoh makanan yang dapat meningkatkan atau memperkembangkan otak si anak. Semoga informasi ini dapat menjadikan sumber makanan untuk si anak dan juga jadikan dapat meningkatkan prestasi anak di sekolah

“yakin sebelum berjaya”

#cmnacademy

#cmneducationgroup

#polahidupsihat

#5jenismakanan

[TERBARU] Format PT3 Pentaksiran 2019

Format PT3 terbaru ini akan dimulakan pada tahun ini, 2019. Lembaga Peperiksaan Kementerian Pendidikan Malaysia telah mengumumkan format terbaru untuk pelajar yang mengambil PT3 (Pentaksiran Tingkatkan 3) bagi matapelajaran Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) mulai tahun 2019.

Terdapat 20 mata pelajaran yang terlibat ialah:

Bahasa MelayuBahasa Inggeris
SejarahGeografi
Bahasa ArabBahasa Iban
Bahasa CinaBahasa Punjabi
Bahasa KadazandusunBahasa Tamil
SainsSeni Tari
Pendidikan IslamBahasa Semai
MatematikSeni Visual
Seni TeaterAsas Sains Komputer
Reka Bentuk dan TeknologiSeni Muzik

Format soalan / Instrumen PT3 2019

Semak butiran yang lebih lengkap dan lebih jelas bagi format soalan PT3 membabitkan semua subjek akademik dengan cara klik satu persatu gambar yang kami kongsikan mengenai pemarkahan bagi setiap mata pelajaran KSSM.

Setiap jadual menyatakan jenis instrumen, bilangan soalan, jumlah markah, wajaran, tempoh ujian, dan kaedah penskoran bagi setiap kertas.

1.Format PT3 Bahasa Melayu

2. Format PT3 Bahasa Inggeris

3. Format PT3 Geografi


4. Format PT3 Bahasa Arab

5. Format PT3 Sains

6. Format PT3 Matematik

7. Format PT3 Pendidikan Islam

8. Format PT3 Reka Bentuk

9. Format PT3 Sains Komputer

10. Format PT3 Sejarah

11. Format PT3 Pelbagai Bahasa

12. Format PT3 Seni Muzik

13. Format PT3 Seni Tari

14. Format PT3 Seni Visual

15. Format PT3 Seni Teater

Semoga matlumat ini dapat membantu pelajar PT3 untuk membuat persediaan lebih awal 😃

Matematik Mudah Faham Bersama Cikgu Viral Malaysia
  1. Video-video Viral Cikgu Mohd Fadli Salleh

Cara tambah pantas.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1703455203009401&id=100000348124684

Bundar 1.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1705323382822583&id=100000348124684

Bundar 2.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1706227742732147&id=100000348124684

Tolak kena pinjam.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1740426439312277&id=100000348124684

Tolak ruang kosong di tengah dan di atas.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1739336162754638&id=100000348124684

Basic penambahan.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1738022959552625&id=100000348124684

Abakus atau sempoa. (klik je hashtag tu)

#AbakusPart1
#AbakusPart2
#AbakusPart3
#AbakusPart4
#AbakusPart5

Teknik belajar yang betul. Fokus.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1724179370936984&id=100000348124684

Cara Tolak Pantas.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1746415322046722&id=100000348124684

Darab kotak ajaib.

Tambah ruang kosong ditengah dan di atas.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1813320995356154&id=100000348124684

https://www.facebook.com/shares/view?id=1813321632022757&overlay=1¬if_id=1526920217416919¬if_t=story_reshare&ref=notif

Tambah dan tolak pecahan

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1840174126004174&id=100000348124684

Darab teknik lain (kotak lazim)

Posted by Mohd Fadli Salleh on Friday, May 18, 2018

Tolak nombor kosong ditempat puluh (kena pinjam)

Bagi yang dah bosan tengok video politik. Nah ajak anak-anak kau orang tengok video Cikgu Korea mengajar Matematik topik tolak kena pinjam-pinjam ni. Masih ramai murid tak kusai bab ini. Sedih aku. Harap dengan video ini dapat membantu memberi faham pada anak-anak kita. Nak belajar melalui video aku dengan lebih detail? Join saja kelas BOM, Belajar Online Mathemateeths bersama Cikgu Korea. Rm20 sahaja satu sesi. Kelas tersedia hanya untuk Tahun 1-3. Tiada kelas untuk tahun 4-6. Sekarang dah masuk sesi tiga. InsyaAllah sedikit masa lagi aku rakam untuk sesi empat pula. Teruskan bersama aku bagi mereka yang benar-benar ingin belajar dan menghargai ilmu. Bagaimana nak daftar? Setiap tahun ada 3 orang admin yang bersedia bantu kau daftar kelas tau. 12 ahli Puaka Bersekutu sedia membantu. Klik saja link yang berkenaan ya. Kelas Maths Tahun 1www.wasap.my/+601124124425/Mathemateeths+Tahun+1+S3Atauwww.wasap.my/+60166718470/Mathemateeths+Tahun+1+S3Atauwww.wasap.my/+60193861301/Mathemateeths+Tahun+1+S3**************************Kelas Maths Tahun 2www.wasap.my/+601121287842/Mathemateeths+Tahun+2+S3Atauwww.wasap.my/+60177499411/Mathemateeths+Tahun+2+S3Atauwww.wasap.my/+60163354580/Mathemateeths+Tahun+2+S3**************************Kelas Maths Tahun 3www.wasap.my/+60107720070/Mathemateeths+Tahun+3+S3Atauwww.wasap.my/+60174871417/Mathemateeths+Tahun+3+S3**************************CARA DAFTAR :-1) Buat pembayaran kat account di bawah :-Maybank : 5016-2818-2135Sazali SamsudinatauCIMB : 8601560510MMR Seven Eight2) Sertakan bukti pembayaran pada nombor yang tertera di atas (mengikut tahun) 3) Beri details seperti di bawah :1. Nama penuh2. No.telefon3. Nama kat fb 4) Link closed group akan diberi setelah bukti pembayaran diterima. Sila request untuk join closed group tersebut. Pihak kami akan saring, siapa yang dah bayar akan diapprove ke dalam group. Selamat menimba ilmu. Puaka Bersekutu#CikguKorea #Matemateeths.

Posted by Mohd Fadli Salleh on Sunday, May 13, 2018

Kertas 2 Tahun 6 – Peratus

Soalan Kertas 2 payah? Anak darjah 6 masih tak pandai selesaikan peratus? Tak lah. Mudah je tuan tuan. Meh sini tengok video Cikgu Korea kau yang hensem ni mengajar. Tengok dengan anak-anak bagi mereka faham juga. Dah faham, sebarkan pula pada orang lain biar semua rakyat Malaysia bijak kira-kira. Nak video lengkap aku ajar setiap topik macam silibus buku teks anak? Boleh. Tapi cuma untuk tahun 1-3 sahaja. Tahun 4-6 InsyaAllah tahun depan aku buat. Macamana nak tengok semua video? Joinlah kelas Belajar Online Mathemateeths (BOM) bersama Cikgu Korea. Satu sesi rm20 sahaja tuan. Kelas Tuisyen Mathemateeths Cikgu Korea SESI KETIGA sudah bermula. Yeayyy!!! INI SESI KETIGA! Siapa berminat nak join group fb untuk dengar dan belajar topik demi topik, sila klik link wasap berikut :-Kelas Maths Tahun 1www.wasap.my/+601124124425/Mathemateeths+Tahun+1+S3Atauwww.wasap.my/+60166718470/Mathemateeths+Tahun+1+S3Atauwww.wasap.my/+60193861301/Mathemateeths+Tahun+1+S3**************************Kelas Maths Tahun 2www.wasap.my/+601121287842/Mathemateeths+Tahun+2+S3Atauwww.wasap.my/+60177499411/Mathemateeths+Tahun+2+S3Atauwww.wasap.my/+60163354580/Mathemateeths+Tahun+2+S3**************************Kelas Maths Tahun 3www.wasap.my/+60107720070/Mathemateeths+Tahun+3+S3Atauwww.wasap.my/+60174871417/Mathemateeths+Tahun+3+S3**************************CARA DAFTAR :-1) Buat pembayaran kat account di bawah :-Maybank : 5016-2818-2135Sazali SamsudinatauCIMB : 8601560510MMR Seven Eight2) Sertakan bukti pembayaran pada nombor yang tertera di atas (mengikut tahun) 3) Beri details seperti di bawah :1. Nama penuh2. No.telefon3. Nama kat fb 4) Link closed group akan diberi setelah bukti pembayaran diterima. Sila request untuk join closed group tersebut. Pihak kami akan saring, siapa yang dah bayar akan diapprove ke dalam group. Selamat menimba ilmu. Puaka Bersekutu #CikguKorea #Matemateeths.

Posted by Mohd Fadli Salleh on Monday, April 23, 2018

Masa dan Waktu (kaitan dengan pecahan) T6

Disebabkan hari ini aku masuk kelas Tahun Enam dan ajar mereka topik Masa dan Waktu berdasarkan soalan dari Berita Harian sisipan DIDIK, aku kongsi terus video dengan kau orang. Mana mak ayah yang selalu tanya video untuk tahun 4-6? Nah, hari ni aku kongsi satu. Aku dapati sangat ramai murid aku masih keliru dengan topik ini. 😓Namun selepas tunjuk ajar selama sejam, nampaknya kesemua mereka faham dengan baik. Yeayyy. Kau pun belajar elok-elok juga tau, bagi faham dengan baik. Ini video dan penerangan sangat sesuai untuk murid tahun 4-6. Jemput tengok dan kongsilah jika kau orang rasa memberi manfaat pada kawan-kawan lain juga. Nak video aku mengajar detail setiap sub topik? Join saja kelas Belajar Online Mathemateeths yang aku anjurkan ini. Rm20 sahaja satu sesi. Tapi kelas hanya untuk murid tahun 1-3 sahaja. 4-6 InsyaAllah tahun depan pula aku buat kelas. Macamana nak join, klik saja link wasap yang berkenaan dan hubungi admin yang jaga setiap group. Kelas Tuisyen Mathemateeths Cikgu Korea SESI KETIGA sudah bermula. Yeayyy!!! INI SESI KETIGA! Siapa berminat nak join group fb untuk dengar dan belajar topik demi topik, sila klik link wasap berikut :-Kelas Maths Tahun 1www.wasap.my/+601124124425/Mathemateeths+Tahun+1+S3Atauwww.wasap.my/+60166718470/Mathemateeths+Tahun+1+S3Atauwww.wasap.my/+60193861301/Mathemateeths+Tahun+1+S3**************************Kelas Maths Tahun 2www.wasap.my/+601121287842/Mathemateeths+Tahun+2+S3Atauwww.wasap.my/+60177499411/Mathemateeths+Tahun+2+S3Atauwww.wasap.my/+60163354580/Mathemateeths+Tahun+2+S3**************************Kelas Maths Tahun 3www.wasap.my/+60107720070/Mathemateeths+Tahun+3+S3Atauwww.wasap.my/+60174871417/Mathemateeths+Tahun+3+S3**************************Satu sesi RM20 sahaja. Berikut ialah sub topic yang akan diajar dalam kelas SESI KETIGA :- TAHUN SATUBab 3 : TambahSub-topik :-a) Kenali Tambahb) Tambah Cepat c) Tambah Mudahd) Tambah LagiTAHUN DUABab 3 : DarabSub-topik :-a) Tambah Berulang Dan Darabb) Bina Sifir Darabc) Darab Mudahd) Darab LagiTAHUN TIGABab 3 : DarabSub-topik :-a) Tambah Berulang Dan Darabb) Bina Sifir Darabc) Darab Mudahd) Darab LagiRakaman ini berbentuk video. Ada 4-6 video dalam satu sesi. Boleh lihat bila-bila masa sahaja. **************************CARA DAFTAR :-1) Buat pembayaran kat account di bawah :-Maybank : 5016-2818-2135Sazali SamsudinatauCIMB : 8601560510MMR Seven Eight2) Sertakan bukti pembayaran pada nombor yang tertera di atas (mengikut tahun) 3) Beri details seperti di bawah :1. Nama penuh2. No.telefon3. Nama kat fb 4) Link closed group akan diberi setelah bukti pembayaran diterima. Sila request untuk join closed group tersebut. Pihak kami akan saring, siapa yang dah bayar akan diapprove ke dalam group. Selamat menimba ilmu. Puaka Bersekutu#CikguKorea #Matemateeths.

Posted by Mohd Fadli Salleh on Monday, April 23, 2018

Bina sifir guna kotak sifir

Siapa kata murid tak hafal sifir tak boleh jawab soalan darab dan bahagi? Siapa kata? Ni ha, Cikgu Korea kau orang ajar cara BINA SIFIR 1-9. Bina beb, bukan hafal. Kau tengok dan belajar video ni elok-elok. Video ni bukan lakonan semula tau. Ini first time aku ajar mereka bina sifir. Kau lihat sendiri reaksi mereka. Dari terkapai-kapai tak tahu apa, terus teruja bila dapat bina sifir sendiri. Matematik ni kena ada teknik untuk kira dengan laju dan tepat. Kalau sebelum ini tak ada orang ajar kau, ini kali Cikgu Korea kau ni ajar sampai pandai. Dah belajar, sebarkan pada orang lain dan ajar anak-anak pula ya! Nak video lengkap cara BINA SIFIR lain guna kotak rahsia ni, kau joinlah kelas BOM. Belajar Online Mathemateeths bersama Cikgu Korea. Bagaimana cara nak join? Kat ruangan komen aku tempek cara okey. 😉 Puaka Bersekutu#Matemateeths #MFS – Maths is fun – .

Posted by Mohd Fadli Salleh on Wednesday, April 18, 2018

Tolak pantas

Matematik kena ada teknik untuk kira dengan laju dan tepat. Laju tapi salah buat apa. Ini teknik menolak dengan pantas dan tepat. Tak ramai murid kuasai cara ini. Tak ramai cikgu ajar cara ini. Namun Cikgu Korea kau orang ni bukan jenis yang sorok ilmu. Nah belajar cara ni cepat, ajar anak segera. Nak exam dah ni woih! Nak lagi video power aku mengajar dari subtopik kecil ke topik yang lebih besar sama macam anak belajar di sekolah? Joinlah Kelas Online Mathemateeths yang aku buat. Bagaimana cara nak join? Kat ruangan komen aku tempek cara okey. 😉 Puaka Bersekutu#Matemateeths #MFS – Maths is fun – .

Posted by Mohd Fadli Salleh on Tuesday, April 17, 2018

Tambah cara istimewa (penggenapan puluh)

Posted by Mohd Fadli Salleh on Tuesday, April 10, 2018

Kotak sifir. Sifir 2 dan 3

Posted by Mohd Fadli Salleh on Sunday, April 8, 2018

Bina sifir sembilan.

Posted by Mohd Fadli Salleh on Sunday, April 8, 2018

Teknik darab box method

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1891725170849069&id=100000348124684

Hubungan antara Pecahan, perpuluhan dan peratus.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1902147623140157&id=100000348124684

Pola Nombor

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1880980731923513&id=100000348124684

Penolakan Nombor Kecil Atas, Jawapan Nombor Besar

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1740426439312277&id=100000348124684

34 puluh darab dengan 9 puluh

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1755104897844431&id=100000348124684

Tolak dan tambah pantas

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1806499382704982&id=100000348124684

Teknik Bina Sifir

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1806811752673745&id=100000348124684

Tambah teknik pelengkap

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1841246072563646&id=100000348124684

Darab ada sifar belakang

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1891724787515774&id=100000348124684

Cara jawab soalan tricky

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=128851054739092&id=100028425948595

Seronoknya Join Program “Tutor Gathering”

Assalamualaikum dan salam sejahterah tuan dan puan. kami pihak CMN mengucapkan tahniah kepada para tutor kerana memilih menghadiri program “tutor gathering 2019” meskipon datang dari tempat jauh semata mata untuk ramah mesra bersama team CMN terutama bertemu dengan Coach Mohd Noor Mohd Tahir untuk memperbaiki diri dan memberi mafaat kepada semua.

3S ini sangat penting untuk kita menjalin hubungan sesama dan jadikan budaya semua

1. salam, mengucap salam apabila bertemu seseorang

2. senyum, ketika berjumpa seseorang , kita haruslah bersenyum dan senyum juga sebahagian pahala sedekah dan juga senyum ini dapat otot muka dapat menjadikan kita awet muda. jadi banyakkan bersenyum

3. sapa, sapa apabila sudah mengenal

Coach Mohd Noor Mohd Tahir telah menerangkan perkongsian apa persamaan “CMN” dengan “The Avengers”. point yang paling penting ialah ‘The Avengers’ bersatu padu untuk mengalah musuh atau bekerjasama untuk menyelamatkan dunia. sama seperti ‘CMN’ merupakan satu sistem di luar sekolah yang bekerjasama dengan pihak sekolah secara langsung atau tidak langsung kerana kami CMN memberi perkhidmatan hometuition.

Betapa pentingnya sikap kerjasama antara team terutama CMN dan para Tutor untuk mengendalikan atau peran yang di ambil untuk menjadi guru tuition dan kita sendiri adalah sebagai pelengkap disebabkan di sekolah kadang kadang guru tidak fokus semua pelajar, jadi kita seperti cadangan atau membantu murid yang kurang faham di sekolah dan kadang – kadang ibubapa sibuk dan susah untuk ajar anak anak, jadi ibubapa akan memerlukan hometuition untuk mengajar anaknya.

Kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana menjayakan program “tutor gathering” dengan lancar dan kerjasama pihak tutor. kami harap tahun hadapan program ini akan lebih menyeronokkan dan meriah lagi dan juga harus menggekalkan hubungan Ukhwah kita bersama serta dapat merealisasikan misi dan visi kita sebagai perkhidmatan hometuition yang menjadi peneraju “hometuition mentoring” Malaysia.

“yakin sebelum berjaya”

#tutorgathering

#cmnacademy

#cmneducationgroup

#tutorprofessionalmalaysia

untuk menyaksikan lebih lanjut untuk lebih mendalam lagi pencerahan

 

 

Apa Yang Best Jadi Home Tutor?

Best sangat ke jadi Tutor ini bang?

Haaaa, percayalah kepada anda yang sedang baca perkongsian saya kali ini. “Best sangat ke jadi Home Tutor” ini adalah soalan yang paling popular sekali diajukan kepada mana-mana Home Tutor di luar sana.

Tak percaya?

Boleh tanya dengan mana-mana Home Tutor di luar sana? Hehe.

Saya sendiri dah pernah merasainya ditanyakan soalan sebegitu rupa dari orang yang saya kenali secara langsung sehinggalah dari orang yang saya tak kenal langsung.

Biasalah tu kan, orang nampak hidup kita rileks je.

Orang nampak kita ini tak kerja ke?

Asyik ada je kat rumah?
Bila masa pergi kerja?
Haaa… Kan kann kannn?

Orang Nampak, kita asyik sibuk memanjang pada waktu malam & hujung minggu.

Sampaikan ada housemate pernah tanya sebegini, “Eh, hang kerja apa sebenarnya? Masa orang lain kerja hang tak kerja pulak, masa orang lain cuti, hang sibuk nak kerja sampai lewat malam pulak”. Rasa nak gelak guling-guling je rasa, bila ada yang kata sebegitu.

Haaa, itulah antara andaian-andaian awalan yang biasanya dilemparkan kepada seseorang Home Tutor dari mereka yang dari bidang lain. Hehe

Tapi percayalah, apa jua kerja yang kita lakukan dengan passion yang datangnya dari hati kita sendiri dengan niat yang betul semestinya kita boleh berikan yang terbaik pada setiap masa dan duit bukan lagi matlamat utama kita.

Setuju tak?

Eh ehh, berbalik semula kepada soalan kita tadi…

Apa yang best sangat jadi Home Tutor ini sebenarnya ?

Haaa, mesti ramai yang tertanya-tanyakan?

Ok mari saya kongsikan apa yang syoknyaaa …

Saya secara peribadi dan saya yakin ramai Home Tutor di luar sana, perkara pertama yang paling disukai jadi Home Tutor adalah mempunyai masa yang fleksibel.

Mempunyai kebebasan masa, adalah impian setiap orang sebenarnya, bukan setakat mereka yang jadi HomeTutor sahaja.

Setuju kan?

Secara jujurnya kalau diikutkan hati, siapa yang nak kerja dengan orang lain kan, dengan bebanan kerja yang menimbun berguni dari pagi sampai ke petang malah kadang-kadang sampai ke lewat malam.

Keadaan bertambah menjadi parah apabila kita dikerah untuk melaksanakan sesuatu tugas yang diamanahkan kepada orang lain, menjadi kerja kita pula sekarang !

Freshgraduate akan alami perkara sebegini di awal peringkat mulanya menjejaki ke alam fasa bekerja.

Tapi itulah hakikat sebenar asam garam apabila kita sudah bekerja dengan orang lain.

Haaaa, segalanya akan berubah 360 darjah, apabila anda sudah mula menjinakkan diri dalam bidang Home Tutor ini.

Saya tak kata, kita tidak akan penat langsung apabila mula menggalas tanggungjawab sebagai Home Tutor ini.

Jangan pula ada yang silap faham disini.

Kadang kita akan penat giler-giler, lebih penat berbanding kerja di dalam pejabat sebenarnya. Tapi kalau dah kita lakukan perkara yang kita minat macam yang saya sebut tadi, apadehalll kan.

Sebab itu, kita perlu bijak menyusun jadual kelas yang kita akan ajar dan lokasi yang berhampiran dengan tempat tinggal kita.

Bukan tak boleh nak mengajar yang jauh, tetapi pada masa yang sama kita perlu ambil kira kos perbelanjaan perjalanan kita seperti duit minyak, tol & makan/minum.

Dari saya sibuk sampai nak mengajar yang betul-betul jauh, lebih mulia rasanya saya pass job tersebut
kepada mana-mana Home Tutor yang ada disekitar sana. Haaa, kan lagi elok tuu, berkongsi rezeki juga tu kann.

Jadi disinilah kita sebagai Home Tutor perlu memainkan peranan dalam menyusun strategi ke lokasi mana yang kita perlu utamakan pada waktu yang kita rasa sesuai.

Ada pula Home Tutor suka untuk mengajar pada waktu pagi dan malam. Ada pula, yang ambil cuti pada hari Rabu dengan erti kata lain, tiada kelas langsung untuk diajar pada hari tersebut. Mungkin ada perancangannya sendiri. Maklumlah tiket wayang pun murah hari Rabu.

Haaaa, Nampak kan? Segala-galanya, datang dari diri kita sendiri serta bergantung pada cara kita susun jadual kelas dan perjalanan.

Ok yang seterusnya pula, kita akan jadi orang yang bijak menyelesaikan masalah dalam apa jua situasi yang kita harungi. Maklumlah kita sebagai seorang Home Tutor kita akan berdepan dengan macam-macam jenis ragam ibu bapa yang datang dari kepelbagaian latar belakang yang cukup unik saya rasa.

Macam-macam soalan akan diajukan oleh mereka kepada kita yang menjadi Home Tutor ini pada waktu sesi permulaan, sebelum kita akan memulakan sesi pengajaran bersama anak mereka.

Maklumlah kan, setiap ibu bapa mesti ingin Home Tutor yang terbaik bagi anak mereka seperti anda yang sedang membaca perkongsian saya ini juga. Tak gitu?

Haaa disinilah kita akan mula bertindak secara matang dan rasional. Tidak mengambil sebarang keputusan secara tergopoh-gopoh. Pada peringkat permulaan, mungkin kita agak nervous untuk berdepan dengan mereka. Tetapi lama-kelamaan makin ramai orang yang kita berdepan pada setiap hari, semuanya kita mampu untuk harungi dengan cukup mudah sekali.

Haaa, tahap keyakinan diri dalam diri kita juga akan makin meningkat.

Bukan setakat itu sahaja, kadang-kala soalan-soalan yang diajukan oleh pelajar yang kita ajar juga agak luar biasa.

Kadang kita sendiri akan macam ‘out of mind’
dengan soalan yang mereka ajukan kepada kita.
“Eh betul ke, budak ini tanya soalan ini?”… Haaa sampai macam tuuu sekali, pertanyaan merka.

Pernah saya sendiri juga terkena beberapa kali, apabila soalan Matematik Tambahan yang ditanyakan oleh seorang pelajar membuatkan saya terpaksa menjawab pada keesokan harinya setelah balik dan kaji terlebih dahulu rumus-rumus yang berkaitan.

Yang penting, kita jangan gelabah depan mereka.

Haaaa… nak kata malu itu tidaklah sama sekali.

Cuma ambil sebagai peluang dan pertingkatkan diri dengan ilmu baru di samping kita juga mampu untuk menyelesaikan masalah tersebut andai ulang sekali lagi pada masa yang akan datang.

Haaaa… amacam menarik tak jadi Home Tutor setakat baca sampai ini ? Hiks!

Ok mari saya kongsikan, yang terakhir apa yang syok sangat terlibat dalam bidang pendidikan Home Tutor ini?

Sebenarnya, ini yang paling saya suka iaitu kenalan makin bertambah dari hari ke hari tanpa kita sendiri sedari. Penting ke kenalan?

Korang tahu tak, melibatkan diri dalam bidang Home Tutor ini juga merupakan salah satu bidang perniagaan secara langsung yang dikategorikan dalam sektor perkhidmatan.

Perniagaan bukan setakat jual produk sahaja okeyy. Apa yang setiap Home Tutor lakukan di luar sana juga adalah salah satu perniagaan & mengikut sunnah Nabi Muhammad S.A.W.

Haaa Nampak kann?

Kalau tak nampak juga, bacalah sampai berulang kali sehingga boleh faham. Hehe

Apabila kita melibatkan diri dalam perniagaan, bukankah kenalan ini sangat penting untuk kita lakukan interaksi dua hala?

Kalau dalam konteks perniagaan, lebih dikenali sebagai Networking. Mesti korang pernah dengar perkataan ini kan?

Kalau tiada kenalan, macam mana kita nak berniaga betul? Makin banyak kenalan yang kita kenali dan berjumpa dari masa ke semasa barulah senang untuk kita.

Haaaa, saya secara peribadi saya dah jumpa ramai sangat kenalan baru sejak melibatkan diri dalam bidang Home Tutor ini dan juga kembangkan bakat-bakat lain yang terpencil dalam diri ini.

Takkan tak best dapat kenalan baru? Silap-silap haribulan boleh bertemu jodoh sesama Home Tutor bagi mereka yang masih single.😉

Amacam suka tak, perkongsian saya kali ini, tentang best ke jadi Home Tutor?

Kalau suka, jangan lupa tekan butang share, biar lebih ramai sahabat handai anda di luar sana tahu, betapa syoknya jadi seorang HomeTutor ini. Ini hanya perkongsian dari pandangan saya.

Ada banyak lagi manfaat jadi seorang pendidik ini sebenarnya yang akan saya kongsikan pada masa yang akan datang.

p/s: Mohon tekan button share untuk menyokong kerjaya ini 

 

Perlukah Pengasingan Kelas Dibuat? Jom Dengar pencerahan Daripada Coach Mohd Noor

Assalamualaikum tuan dan puan

Kami ingin kongsikan tentang “perlukah pengasingan kelas dibuat?”

Baru-baru ini timbul isu berkaitan dengan pengasingan kelas yang akan dijalankan pada tahun hadapan. Jadi adakah pengasingan kelas ini memberi kesan positif atau sebaliknya kepada pelajar dan guru.

Anak-anak di zaman sekarang merupakan zaman sangat mencabar terutama dalam pendidikan.

Setiap pelajar mempunyai kemampuan  untuk menunjukkan kelebihan diri sendiri dan pada masa yang sama pelajar menunjukkan berkebolehan dan memudahkan pelajar menyesuaikan diri dan berasa lebih yakin atas kemampuan tersebut.

Jom dengar penjelasan di bawah untuk mengetahui lebih lanjut tentang perkara tersebut.

“Yakin Sebelum Berjaya”

#hometuition
#tutorprofesionalmalaysia
#funtasticmodul
#stem
#kbat