From Ranking 30 To Number 1 In The Class!

Congratulations Pravinesh for the outstanding performance!

You have made tremendous improvement since we first met you!

Pravinesh is one of the students receiving personal coaching from our tutor team since Dec 2016..

His mother, Madam Logeswary was worried with her son’s result in the 2016 final exam and seek our help for Pravinesh to improve, especially in BM & Mathemathics.

According to our tutor, Pravinesh’s main problem is his attitude & mindset..

He always pinned that Bahasa Melayu is the most difficult subject for him, and reluctant to do practices for this subject and Mathematics too.

However, after almost 1 year coaching by our tutor, he managed to correct his mindset and improved his attitude towards both subjects. He started showing gradually, improvement in result and ranking!

He really surprised his mom and us with his great achievement.

In 2016, he ranked 2nd from the bottom 2 (ranking 30/31) , but wowww… in 2017, he leaped to the 1st ranking in class and got the Excellence Award from the Principal!

He only managed to score grade C in Maths in 2016, but now he secured a grade B! Wowww….

His BM also improved a lot with his score of 90% for Paper 1 – Pemahaman and 75% for Paper 2 – Penulisan.

Bravo Pravinesh. We are very proud of you.
Keep it up dear!

We hope you are happy with the award. Please continue with your utmost and consistent effort for another glorious achievement .

For more information about Home Tuition Mentoring for success, please contact 011-15775761/019-4626840

Resource: CMN Blog: http://coachmohdnoor.com/ranking-no-30-1st-class.htm

Ciri ciri Guru Best Yang Menjadikan Pelajar Fokus.

Ciri ciri guru best yang menjadikan pelajar fokus.

  1. Perwatakan menarik.

Perwatakan adalah penting untuk memastikan pelajar tidak bosan dalam kelas.dengan elemen ini pelajar akan tertunggu tunggu keunikan akan guru bawa dan juga secara umumnya menyukai perkara yang baru dan juga guru haruslah sentiasa mencuba membawa situasi yang baru dalam sesi pengajaran

  1. Memberi reward sekiranya mendapat jawab soalan.

Dengan cara memberi ganjaran kepada murid merupakan kaedah yang sangat berkesan untuk melatih murid untuk lebih semangat lagi pergi ke sekolah. Dengan ini murid tidak lagi merasa bosan dan sentiasa untuk pergi ke sekolah dan tiada lagi ponteng kelas. Dan selalunya murid ponteng kelas disebabkan murid merasa bosan, yang hanya di pikiran pelajar ialah belajar benda yang sama dan sebab itulah pelajar ponteng. Dengan cara memberi ganjaran ini merupakan kaedah yang sangat sesuai dan berkesan.

  1. Membuat tugasan / aktiviti diluar kelas.

Ketika selalu belajar di dalam kelas akan membuat pelajar bosan. Untuk memastikan pelajar tidak bosan, guru harus mengambil tindakan iaitu membuat tugasan luar. Kebanyakkan pelajar bosan apabila terperap atau selalu berada dalam kelas. Jadi dengan cara membuat aktiviti luar kelas dapat memberi impak besar untuk pelajar lebih berminat untuk ke sekolah.

  1. Komunikasi dan mudah.

Komunikasi merupakan kaedah penting kerana tanpa kita komunikasi dengan pelajar, akan menjadi lebih susah untuk berinteraksi dengan pelajar. Apabila guru pandai atau mahir dalam berkomunikasi, pelajar akan lebih selesa dan murid lebih menyukai guru yang senang untuk bercakap dengan pelajar dan tidak berasa malu apabila mempunyai sebarang persoalan

  1. Menggunakan sesuatu bahan menarik.

Dengan alat – alat bantu pelajar ini sangat membantu, sesuai untuk meningkatkan pengaruh guru kerana memang sangat menarik untuk mendalami apa mereka belajar. Dengan erti kata lain, guru jangan bergantung kepada buku sahaja, tetapi juga guru harus menggunakan elemen tersendiri untuk mengajar pelajar.

Kelebihan Belajar Bersama Tutor Terlatih Di Rumah Anda.

Kelebihan belajar bersama tutor terlatih di rumah anda.

Membimbing anak kita. Apabila tutor di rumah, dapat kita awasi untuk memastikan anak kita sentiasa dapat di rujuk kembali. Tutor merupakan seseorang yang dapat membimbing kita selain ibu bapa. Apabila di rumah anak anda dapat bimbingan lebih berbanding di sekolah kerana jika di sekolah tutor dapat membimbing anak kita tetapi masa yang di perlukan hanya sementara kerana di sekolah terdapat pelajar yang begitu ramai.

Memberi nasihat dan motivasi. Tutor adalah seseorang yang pemberi nasihat untuk memastikan kita sentiasa berjuang untuk kejayaan anak anda. Dan juga pemberi motivasi apabila kita mengalami kesusahan samada dalam akademi atau agama. Yang penting memastikan kita sentiasa ada peningkatan.

Lebih mudah berkomunikasi. Komunikasi merupakan hal yang paling penting dalam hal untuk berinterksi antara anak dan tutor. Lebih mudah berkomunikasi berbanding dengan di sekolah kerana apabila di rumah hanya antara anak anda dan tutor. Jika apabila di sekolah akan ada kekurangan komunikasi kerana terdapat ramai pelajar.

Lebih mudah cepat mengetahui kelemahan anak anda. Yang ini point yang paling penting kerana lebih mudah cepat mengetahui kelemahan anak anda. Kerana tutor ini tugasnya untuk mengajar anak anda sesuai dengan target. Sebagai contoh apabila anak anda tidak mahir dalam subjek matematik .Jadi, ada tutor di rumah lebih baik untuk memastikan kejayaan anak anda.

Kebergantungan tutor di rumah. Tempat bergantung juga penting sebagaimana pelajar apabila mempunyai masalah dan dapat di selesaikan dengan segera. Tutor berada di rumah lebih menyenangkan berbanding guru di sekolah kerana tutor di rumah dapat memberi masa sepenuhnya untuk anak anda.

Kesimpulanya, tutor dan guru adalah kedua duanya penting tetapi ada kekurangan terutama guru. Guru disekolah harus fokus semua pelajar untuk mengajar berbanding tutor di rumah yang hanya fokus untuk anak anda yang hanya seseorang sahaja.

 

 

Bagaimana Mendapatkan Keberkatan Ilmu?

Menuntut ilmu merupakan suatu tuntutan di dalam Agama Islam. Banyak disebutkan di dalam al Quran dan hadis tentang kelebihan yang akan diperoleh bagi mereka yang menuntut ilmu. Begitulah pentingnya bagi kita untuk menuntut ilmu. Ramai dalam kalangan kita yang penuh ilmu di dada dan berjaya dalam hidup.

Daripada Abu Darda’r.a berkata : “Aku telah mendengar Nabi s.a.w bersabda”

“Barangsiapa yang menjalani satu jalan ilmu bererti ia telah menjalani suatu jalan daripada jalan-jalan syurga. Sesungguhnya para malaikat menghamparkan sayapnya kerana redha bagi orang yang menuntut ilmu. Dan sesungguhnya orang  yang  ada diseluruh lapisan langit dan bumi meminta ampun bagi orang yang alim sehingga ikan yang ada dilaut.”

Namun apa yang terjadi pada masa kini ialah ramai orang sudah memiliki ilmu, tetapi ilmu itu semakin menjauhkannya daripada Allah dan hilang keberkatan di dalam ilmu yang dimiliki.

Cara –Cara Mendapatkan Keberkatan Ilmu

1) Niat Mencari Ilmu Kerana Allah

Daripada Amirul Mukminin Abu Hafs, Umar Bin Al-Khattab E.A katanya: “Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda maksudnya,

“Bahawasanya segala amalan itu adalah dengan niat, dan setiap seorang orang mendapat pahala berdasarkan apa yang dia niatkan. Sesiapa yang berhijrah kepada Allah dan Rasulnya, maka hijrah itu adalah bagi Allah dan Rasul-Nya. Sesiapa yang berhijrah kepada dunia yang dia ingin memperolehinya atau kerana seorang perempuan yang ingin menikahinya, maka hijrah itu adalah kepada apa yang dia niatkan.

(Riwayat Bukhari dan Muslim)

2) Beramal Dengan Ilmu Yang Dimiliki

Jika kita ingin mengetahui sama ada ilmu yang kita pelajari berkat atau tidak, ukurlah berapa kerap kita beramal dengan ilmu tersebut. Kuranglah keberkatan daripada Allah jika kita kurang mengamalkan ilmu yang sudah dipelajari. Apa guna mempunyai ilmu yang banyak, tetapi tidak mengamalkannya.

3) Mengajarkan Ilmu Kepada Orang Lain

Rasulullah pernah bersabda tentang pentingnya untuk mengerjakan ilmu kepada orang lain. Cuba bayangkan orang lain mendapat manfaat hasil daripada ilmu yang telah kita ajarkan? Hati kita pun pasti bertambah senang bukan? Dan pastinya ilmu itu akan memberi keberkatan kepada diri kita hasil mengajar ilmu itu kepada orang lain

4) Tidak Sombong Dengan Ilmu Yang Dimiliki

Penyakit sombong adalah penyakit yang sangat  berbahaya, dalam apa jua hal dan keadaan. Jika ilmu sudah penuh di dada, tidak mustahil untuk seseorang itu merasa riak dan sombong dengan ilmu yang dimilikinya.

5) Menjaga Adab Dengan Ilmu

Bukan sahaja ketika makan dan minum, tetapi ilmu juga perlu dijaga adabnya agar ianya diberkati Allah sentiasa. Cara kita menerima ilmu dengan guru kita juga antara menjaga adab dengan ilmu. Antara adab-adab lain yang boleh kita praktikkan ialah duduk dalam keadaan yang beradab dan sopan, memberi fokus dan perhatian dan bersungguh-sungguh dalam mendalami sesebuah ilmu itu. Jika kita jaga adab dengan ilmu,nescaya Allah akan berikan keberkatan ilmu itu di dunia dan akhirat.

Seronoknya Join Program “Tutor Gathering”

Assalamualaikum dan salam sejahterah tuan dan puan. kami pihak CMN mengucapkan tahniah kepada para tutor kerana memilih menghadiri program “tutor gathering 2019” meskipon datang dari tempat jauh semata mata untuk ramah mesra bersama team CMN terutama bertemu dengan Coach Mohd Noor Mohd Tahir untuk memperbaiki diri dan memberi mafaat kepada semua.

3S ini sangat penting untuk kita menjalin hubungan sesama dan jadikan budaya semua

1. salam, mengucap salam apabila bertemu seseorang

2. senyum, ketika berjumpa seseorang , kita haruslah bersenyum dan senyum juga sebahagian pahala sedekah dan juga senyum ini dapat otot muka dapat menjadikan kita awet muda. jadi banyakkan bersenyum

3. sapa, sapa apabila sudah mengenal

Coach Mohd Noor Mohd Tahir telah menerangkan perkongsian apa persamaan “CMN” dengan “The Avengers”. point yang paling penting ialah ‘The Avengers’ bersatu padu untuk mengalah musuh atau bekerjasama untuk menyelamatkan dunia. sama seperti ‘CMN’ merupakan satu sistem di luar sekolah yang bekerjasama dengan pihak sekolah secara langsung atau tidak langsung kerana kami CMN memberi perkhidmatan hometuition.

Betapa pentingnya sikap kerjasama antara team terutama CMN dan para Tutor untuk mengendalikan atau peran yang di ambil untuk menjadi guru tuition dan kita sendiri adalah sebagai pelengkap disebabkan di sekolah kadang kadang guru tidak fokus semua pelajar, jadi kita seperti cadangan atau membantu murid yang kurang faham di sekolah dan kadang – kadang ibubapa sibuk dan susah untuk ajar anak anak, jadi ibubapa akan memerlukan hometuition untuk mengajar anaknya.

Kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana menjayakan program “tutor gathering” dengan lancar dan kerjasama pihak tutor. kami harap tahun hadapan program ini akan lebih menyeronokkan dan meriah lagi dan juga harus menggekalkan hubungan Ukhwah kita bersama serta dapat merealisasikan misi dan visi kita sebagai perkhidmatan hometuition yang menjadi peneraju “hometuition mentoring” Malaysia.

“yakin sebelum berjaya”

#tutorgathering

#cmnacademy

#cmneducationgroup

#tutorprofessionalmalaysia

untuk menyaksikan lebih lanjut untuk lebih mendalam lagi pencerahan

 

 

Mudahnya Untuk Berjaya Dalam Akademik

MUDAHNYA UNTUK BERJAYA DALAM UPSR!!
 
Selalu tak berlaku macam ni pada anak Tuan Puan ?
•Dah ulangkaji banyak kali tapi lupa jugak
•Susah betul nak fokus bila cikgu mengajar dalam kelas
•Mudah mengantuk dan lemau
 
So macam mana nak cemerlang bila EXAM nanti?!
 
NAK GAGAL ATAU NAK LULUS NI??
 
Best tak bila dapat macam ni….
1) Mudah ingat apa yang diulang kaji
2) Boleh fokus dalam kelas
3) Bertenaga & Cergas sentiasa
4) Petah bercakap
5) Cekap metematik
6) Rajin belajar
Baru la syok nak berjaya
 
INGIN BELAJAR DENGAN LEBIH MUDAH, FOKUS, FLEKSIBEL DI RUMAH?
 
Adakah anda ingin memperelokkan keputusan yang cemerlang dalam UPSR,PT3 & SPM?
 
Kami ingin membantu anda dengan menyediakan pakej belajar dirumah..
 
Anda akan dapat belajar dengan lebih MUDAH & FOKUS.
 
Anda juga boleh menetapkan masa dan ia adalah FLEKSIBEL.!
 
BERMINAT??
————–
>>>Ikuti langkah ini:
.
Sms/Whatsapp ‘Home Tuiton Mentoring’ ke +601115775761 (wahidah) segera!!!
.
.
Doakan agar kita semua akan mendapat keberkatan daripada pembelajaran, Amin.. 🙂

Dari Tidak Lulus Kepada Cemerlang Subjek Bahasa Arab

Assalamualaikum dan salam sejahterah tuan dan puan.

Kami ingin kongsikan kisah seorang pelajar yang mengikuti CMN Home Tuition Mentoring dan pengalaman mereka sepanjang kelas tersebut yang bernama Riyha dan Mithriz yang telah mendapatkan perkhidmatan Home Tuition Mentoring Bahasa Arab.

Riyha dan Mitriz yang bersekolah di SK Saujana Impian, Ustazah Wahidah banyak membantu dalam belajar Bahasa Arab dan Pendidikan Islam.

Riyha dan Mitriz yang sebelum ini tidak lulus Bahasa Arab dan Pendidikan Islam, alhamdulillah mendapat keputusan cemerlang.

Ustazah Wahidah menggunakan pendekatan secara beraktiviti dan gamifikasi seperti menyusun perkataan dan puzzle kerana dengan beraktiviti pelajar lebih mudah faham berbanding dengan membaca buku sahaja.

Selain itu dengan beraktiviti dan ‘Project-based Learning’ dapat banyak membantu mengembangkan minda pelajar dan lebih mudah memahami sesuatu pelajaran.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang perkongsian ini, tuan dan puan boleh mendengar perkongsian yang menarik ini melalui video di bawah.

“Yakin Sebelum Berjaya”

 

#cmnacademy

#cmnseronoknyamengaji

#cmneducation

12 Skills That An Educator Needs In The 21st-Century Education

12 Skills that an educator needs in the 21st-century education

Technological advances have affected our lives like the way we communicate, collaborate, learn, and, of course, teach. These had made technology as part of our life!

Those advances had expanded our vocabulary, producing new terms such as digital natives, digital immigrants, and, the topic of this post — “21st-century teacher.”

Obviously, teaching in the 21-century is a lot of different phenomena; never before learning can happen everywhere, all the time, on any possible topic, supporting any possible learning style or preferences. However, what makes a 21st-century teacher really mean?

Here are the characteristics of a 21st-century teacher:

1) Learner-Centered Classroom and Personalized Instructions

As students could easily access to a wide information, there is no need to spoon-feed that information. As students have different personalities, goals, and needs, offering personalized instructions will be desirable. When students allowed making their own choices, they own their learning and increase intrinsic motivation so that students can put in more effort.

2) Students as Producers

Nowadays, students have the latest and greatest tools, but the usage in many cases barely goes beyond communicating with family and friends through chat, text, or calls. Although students are now viewed as digital natives, many are far from producing any digital content.

Even though they do own expensive devices with capabilities to produce blogs, infographics, books, how-to videos, and tutorials, but in many classes, they were asked to turn those devices off to work on handouts and worksheets. Unfortunately, these works are simply discarded once graded. If given a chance, students can produce beautiful videos and creating creative blogs that they feel proud of and share with others.

 

3) Learn New Technologies

In order to offer students choices, having one’s own hands-on experience and expertise will be useful. As technology keeps on developing, learning a tool once and for all is not an option. However, a good news is that new technologies are new and everyone can learn.

4) Go Global

Today tools are making it possible to learn about other countries and people. Of course, textbooks are still sufficient, but learning languages, cultures, and communication skills by talking to people from other parts of the world.

However, we still learn about other cultures, people, and events from the media. By encouraging students to leverage those tools in their hands to visit any corner of this planet will make students have a global outlook.

5) Blog

Remember language is an abstract and a soft skills and for students to acquire them, blogging is essential. Therefore, teaching languages like English, blogging really do see a value of writing for audiences and establishing their digital presence. Therefore, to blog is an essential tool to improve a student’s writing and self – expression as well as a way for them to communicate their stories to their audiences through their storytelling as important skills even could enhance their critical and creative thinking skills. Also, encouraging students to become more curiosity by reading and researching materials which is beneficial.

 

6) Go Digital

Another important attribute is to go paperless or encouraging virtual classrooms where organizing teaching resources and activities on the website through a software by integrating applications could bring students’ learning experience to a different level. Sharing links and offering digital discussions on a forum opposed to paper allows students to access and share class resources in a more organized fashion.

Star Wars Vs Physics

 

7) Collaborate

Technology allows collaboration between teachers and students. Creating digital resources like presentations and projects together with other educators and students will make classroom activities will make learning like a real world. Collaboration should go beyond sharing documents via e-mail and creating PowerPoint presentations. It can be done by using apps like Slack, Basecamp and Facebook. This is because collaboration can change our entire experience!

8) Project-Based Learning

The internet was a sea of vats information and students can access to many authentic resources on the web, research papers being indexed by Google Scholars, and peers learning the same subject globally. Therefore, teaching textbooks can be considered obsolete in a slow paced. Therefore, students in the 21st century should develop their own inquisitive questions, conduct their research, contacting experts, and create final projects to share by using devices already in their hands. Teachers will be playing the role of facilitators and coaches to help the students in their project and master soft skills like being inquisitive.

 

9) Build Personal Branding

Teachers need to teach students social media ethics like how to appropriately use social media, how to produce and publish valuable content, and how to create shareable resources. Maintaining professional behaviour both in class and online will help build positive image as a students’ valuable assets.

10) Code

Coding is an important literacy like writing and reading were the tools for centuries. However, coding is very interesting to learn because the feeling of writing a website and designing a website can be very exciting and share its complexity of the code with your students can be very fun!

 

11) Innovate

It is time to expand your teaching toolbox and try new ways you have not try before, such as teaching with social media and replacing textbooks with web resources. By using TED talks and encourage activities based on those videos, learning will become fun. It will encourage class discussions and participation. They will learn to appreciate new ideas and criticism by facilitating Socratic method. This will make students think critically and creative by building their scholastically arguments and becoming more lateral thinkers and linear – thinkers.

12) Keep Learning

New technology keeps emerging so learning and adapting is essential because survival the adaptable will be the new way to stay relevant in an uncertain and volatility in a fast-changing world. Therefore, lifelong learning is an important skill for teachers, educators and students. Want to expand your career and business in tutoring here.

 

Sumber: www.coachmohdnoor.com

Mengaji Dirumah Adalah Menyeronokkan? Jom Dengarkan Pencerahan Pelajar Kami Selepas Belajar Mengaji

Kami ingin kongsikan maklum balas tentang pelajar kami bernama Shahira berumur 15 tahun yang berasal dari Johor Bahru.

Beliau berasa amat seronok apabila belajar mengaji di rumah bersama Ustazah Adibah.

Bagi Shahira, beliau rasa sangat seronok belajar mengaji dan Fardu Ain bersama Ustazah Adibah kerana Ustazah boleh di jadikan kawan dan boleh berkongsi serta memberi nasihat dalam mengaji Al Quran dan termasuk perkara-perkara lain.

Menurut Shahira, kelebihan belajar di rumah ialah apabila di rumah beliau dapat lebih fokus semasa belajar serta boleh bertanya pada bila-bila masa tanpa rasa segan.

Untuk mendengar lebih lanjut maklum balas beliau tentang seronoknya mengaji di rumah dan kini beliau telah pandai membaca Al Qur’an, jemput tonton video ini 🙂

 

“Yakin Sebelum Berjaya”

#cmnacademy

#cmnseronoknyamengajialquran

#yakinsebelumberjaya

#cmneducationgroup

Tip Menjadi Pendidik Yang Disukai Pelajar

APPROACH BEYOND EXPECTATION

Seandainya kita imbau kembali saat-saat manis waktu belajar dahulu. Pastinya anda semua mengingati pendidik/guru/cikgu/pensyarah/tutor yang akan sentiasa berada di hati kita sampai bila-bila.

Namun, ada juga pendidik yang terus luput dari ingatan seseorang pelajar walaupun bukan itu kehendak mereka.

Contohnya;

Siapa Guru Bahasa Melayu kita Tahun 5?

Siapa yang mengajar kita Matematik Tingkatan 2?

Siapa yang mengajar kita Al-Quran hingga khatam?

Read more