Eksklusif ‘Online Group Tuition Funtastic’ Serendah RM10!

Nak join Exclusive Online Group Tuition?

 

Nak tahu pakej apa yang ada?

Betul ke ada serendah RM10?

Betul tuan/puan :)

 

Apa Kelebihan Online Group Tuition ni:

SELAMAT, MUDAH & SERONOK!

+ Anda tak boleh keluar rumah? Jangan bimbang… Boleh tuisyen dari rumah saja!

+ Tak ada komputer di rumah? Tak mengapa… Anda boleh tuisyen menggunakan smartphone, tab atau laptop saja!

+ Bosan belajar sorang kat rumah? Nak tahu cara mudah selesaikan soalan2? Ni kami sediakan solusi untuk anda… Online Tuition yang ada Smart & Fun Learning

 

 

Klik pada subjek untuk lihat pakej & mendaftar :

 

Add Maths / Matematik Tambahan 

 

Matematik SPM

 

Biologi SPM

 

Fizik SPM

 

Kimia SPM

 

Arab SPM

 

Prinsip Akaun SPM

 

Matematik PT3

 

Sains PT3

 

Bahasa Melayu PT3

 

 

Sains UPSR

 

Matematik UPSR

 

Arab UPKK/PSRA

 

Mengaji Al-Quran

 

Tajwid Infografik

 

Perlukan bantuan / ada sebarang pertanyaan?

 

3 Perkara Ibu Bapa Boleh Bantu Anak Terus Belajar Semasa Waktu Genting

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan penularan Covid-19 yang melanda masyarakat di seluruh dunia yang membimbangkan hingga membawa kepada kes kematian.

 

Penularan Covid-19 hanya melalui mukus yang mengandungi titisan salur pernafasan (droplets) yang dijangkiti oleh novel-coronavirus di antara haiwan dan manusia semasa bercakap, bersin atau batuk.

 

Kita perlu elakkan diri daripada menghadiri perhimpunan yang boleh mendedahkan diri kepada jangkitan virus ini.

 

Kita juga perlu elakkan daripada membuat aktiviti di luar rumah.

 

Jadi kita semua perlu berjaga-jaga bagi mencegah penularan wabak covid-19.

Ibu Bapa perlu tahu 3 perkara yang dapat membantu anak-anak supaya tidak tercicir dalam pembelajaran. Antaranya ialah :

 

  1. Kena ikut garis panduan penjagaan diri.
  2. Bantu anak anda ulangkaji di rumah.
  3. Belajar secara dalam talian (online tuition).

ONLINE TUITION – SELAMAT, MUDAH & JIMAT, SOLUSI SEMASA KEADAAN TERKINI

 

Dr. Zaharuddin Abd Rahman di postingnya juga ada menyarankan untuk pembelajaran biasa ditukarkan kepada pembelajaran atas talian bagi mengekang risiko penyebaran COVID-19. 

“Pada waktu ini, tidak boleh dinafikan bahawa melaksanakan kelas secara home tuisyen persendirian adalah lebih mudah dikawal. Atau dilaksanakan kelas bersama para pelajar secara ATAS TALIAN ‘online’ adalah lebih baik bagi mengekang risiko COVID-19.”

 

Jadi, kami sarankan anda supaya mengambil online tuition terutamanya untuk anak yang nak exam besar tahun ini (UPR, PT3, SPM) atau anak yang perlukan bantuan untuk belajar di rumah, supaya pembelajaran mereka tidak tergendala dan ketinggalan.

 

Untuk perkongsian lebih lanjut berkenaan tajuk ini, boleh KLIK DISINI :)

Promosi Home Tuition Impact Results 2020

Pssst… Ibu Bapa Prihatin kat luar sana… Apa IMPIAN anda 2020 ni?
.
.
Jom capai impian 2020 untuk lihat anak anda lebih cemerlang & bersemangat belajar!
.
Dah masuk tahun baru 2020… tak kan anda nak tengok anak masih di tahap sama & jadi pelajar biashe-biashe je…
.
.
Kita sebagai ibu bapa pasti nak anak kita muka happy je bila belajar atau ulangkaji kat rumah..
.
Nampak seronok dan semangat je nak belajar..
Kan… kan…??
.
.
Biasanya bila anak seronok belajar, prestasi akan meningkat naik.
.
Nak kami bantu anak anda seronok belajar?

.
.
“Alhamdulillah… lepas 2 bulan saja, prestasi anak dah meningkat!”- Puan Marina, Subang Bestari.
.
Sofia, seorang pelajar yang pemalu & pendiam… merupakan anak kepada Puan Marina.
.
Disebabkan sikap pemalu tersebut, Sofia kurang bergaul dalam kumpulan yang besar & segan bertanya… menyebabkan dia agak ketinggalan dalam pelajaran.
.
Di rumah pula, Puan Marina sering bekerja outstation dan sering tiba ke rumah agak lewat. Jadi agak sukar untuk hantar & ambil ke pusat tuisyen atau mengajar sendiri anak di rumah.
.
Puan Marina mengambil langkah bijak apabila mengambil home tuition yang amat membantu Sofia belajar dengan lebih fokus, seronok dan selesa… sampai boleh nampak prestasinya meningkat tak sampai 2 bulan lagi.
.
.
Nak baca lagi kisah peningkatan prestasi pelajar kami?
https://cmnacademy.com/category/kisah-inspirasi/
.
.
Kami nak cerita sikit la kelebihan home tuition CMN Academy ni…
.
Macam mana ye kami boleh bantu anda & anak anda?
.
 Fokus hanya kepada anak anda, 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
.
 Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
.
 Masa yang lebih Fleksibel
.
 Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri
.
 Lebih komited – ada jadual & berbayar
.
& banyak lagi!!
.
.
Sempena Tahun Baru 2020…
.
Kami nak beri hadiah kepada ibu bapa yang nak sangat anak mereka dapat meningkat prestasi dengan bantuan home tuition…
.
Nak ke hadiah?
.
.
Kepada 50 pendaftaran awal… sebelum 31 Januari 2020,
PERCUMA 1 Sesi* Home Tuition bernilai RM2500
.
.
Tambahannnnnn hadiah!!!
.
Nak lagi tak??
.
.
Kami bagi kepada 10 pendaftaran awal sebelum 15 Januari 2020,
PERCUMA Buku Nota Limited Edition ”Be The Legend” bernilai RM200
.
.
Nak tahu lebih lanjut & daftar sekarang??
.
Klik www.wasap.my/601115775761/IR2020
.
.
Tutor kami yang Best…TERHAD tau. Rebut sekarang!
.


#hometuition2020
#anakcemerlang2020
#CMNAcademy
#upsr2020
#pt32020
#spm2020
#stpm2020
#upkk2020
#psra2020
#akademik
#funlearning
#ImpactResults
#azam2020
#impian2020

PROMOSI 12.12 !!!

  • [SALE 12:12] HOME TUITION AKADEMIK & MENGAJI 2020. PENDAFTARAN DIBUKA SEKARANG!
    .
    .
    Anda ada ISU ini?
    .
    .
     
  •  Anak jenis yang kurang boleh tumpu perhatian atau malu bertanya dalam kelas yang ramai…
    .
  • Anak malas atau bosan ke sekolah kerana pencapaian yang kurang memberangsangkan…
    .
  •  Anda tak dapat ajar anak di rumah kerana kekangan masa, tidak tahu cara yang betul atau tidak tahu silibus…
    .
    atau…
    .
    .
  • Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
    .
  •  Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
    .
  •  Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
    .
  • Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
    .
  • Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
    .
    .
    .
    Kami boleh bantu anda, anak & keluarga.
    .
    Bagaimana?
    .
    .
  •  Fokus hanya kepada anak anda, 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
    .
  •  Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
    .
  •  Masa yang lebih Fleksibel
    .
  •  Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri
    .
  •  Lebih komited – ada jadual & berbayar.

    Dan banyak lagi..
    .
    .
    ‼️Sempena SALE 12:12,
    .
    kami tawarkan anda Baucer PERCUMA sehingga RM70 bagi setiap pendaftaran* 😲🎉
    .
    untuk sesi Home Tuition 2020 atau Mengaji di Rumah 2020
    .
    sebelum 20 Disember 2019!
    .
    .
    Tutor TERHAD. Rebut sekarang!
    Promosi akan berakhir dalam masa 1 minggu 
    .
    .
    #hometuition2020
    #mengajidirumah2020
    #quranichomebased2020
    #anakcemerlang2020
    #CMNAcademy

Home Tuition Intensif 2020 Mengaji dan Fardhu Ain

Takkan anda nak diri anda, keluarga atau ibu bapa anda tak boleh mengaji dengan baik sampai bila-bila!
.
.
“InsyaAllah harapan saya untuk khatam Al-Quran dengan tajwid yang betul & bacaan yang baik akan tercapai dengan bantuan CMN & Ustazah Suhazlinda.” – Puan Mariam, Kajang
.
.
“Mak teringin baiki bacaan Al-Quran, nak…” bisik mak dalam hati.
“Saya terkilan sangat sebab tak dapat baca Yasin bila ayah saya meninggal dunia tempohari, sebab tak pandai baca Al-Quran.”
“Sedih rasa bila tengok semua orang pandai baca Al-Quran dalam TV.”
.
Pernahkah anda terfikir jika ini terjadi kepada diri anda? Apa yang akan anda lakukan?
.
.
📍 Anda seorang anak yang masih lagi ada ibu bapa?
📍 Ingin berikan sesuatu yang istimewa dan boleh menjadi saham dunia akhirat kepada ibu bapa & diri?
📍 Atau anda sendiri ingin belajar mengaji berseorangan atau bersama keluarga?
📍 Ingin anak anda mengaji dengan betul dan lancar?
.
.
Mungkin anda kata takpe lah dulu,
Cuma, jangan sampai menyesal sebab lambat mulakan tindakan.
.
.
Nak tahu apa kata mereka yang telah dapatkan khidmat mengaji di rumah?
.
“Bacaan solat saya boleh, cuma nak mengaji tak pandai. Apatah lagi mengaji dengan tajwid dan makhraj yang betul, memang saya tak pandai dulu. Bukan tak pernah belajar atau cari guru, tapi saya segan belajar di surau. Sekarang dah masuk tahun ke-7 saya belajar bersama ustazah. Bacaan saya pun makin baik dan ustazah ada kongsi juga doa2 amalan harian.” – Puan Mariam, Kajang
.
“Alhamdulillah, Bahasa Arab & Jawi dapat A, dulu pernah gagal. Pendidikan Teras Islam & Quran dapat B.” – Tuan Yusri.
.
“Ustazah banyak bantu dari saya mengaji main sebut saja, sekarang dah dapat betulkan makhraj dan tajwid. Alhamdulillah saya lebih seronok mengaji bersama rakan2 di taman ni.” – Puan Robiz.
.
.
Anda ada ISU ini?
.
🔎 Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
🔎 Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
🔎 Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
🔎 Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
🔎 Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
.
.
Seronoknya Mengaji Al-Quran di rumah bersama kami!
Bagaimana?
.
Fokus hanya kepada 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
Masa yang lebih Fleksibel
Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri, boleh buat untuk mengaji saja atau nak tambah Fardhu Ain, Bahasa Arab, Jawi dll
Lebih komited – ada jadual & berbayar
.
Dan banyak lagi..
.
.
Pasti anda nak dapatkan pendidikan yang eksklusif untuk keluarga anda, kan…
.
.
Sempena cuti sekolah yang akan datang, kami lancarkan Intensif 2020!
20% diskaun yuran kelas bulan November & Disember 2019
RM20 yuran pendaftaran (jimat RM30)
10 jam minimum
.
.
Hanya untuk 20 orang yang ambil tindakan segera!
.
Tutor kami yang Best terhad tau.
.
.
Jika anda SERIUS nak ubah prestasi dan ‘mood’ belajar al-Quran ibu bapa, anak atau diri anda sendiri…
.
Klik di bawah sekarang
.
.

 

Mudahnya Mengaji bersama Ustazah Akmal

Bagaimana Cara Mudah Untuk Bacaan Waqaf Saktah – Tajwid Info Grafik

Jom bersama Ustazah Akmal (Founder JWES Academy) hari ini di page CMN Seronoknya Mengaji dan page JWES Academy.

Ustazah Akmal akan kongsikan cara mudah untuk bacaan WAQAF SAKTAH. Ada yang masih tak tahu cara baca waqaf ini? Jom tonton untuk manfaat bersama.

 

Jom klik disini untuk mengetahui Bagaimana cara mudah untuk bacaan Waqaf Saktah

 

 

Promosi Ramadan Raya Home Tuition CMN Academy

[PERCUMA] PROMOSI RAMADAN RAYA HOME TUITION CMN ACADEMY! DAPATKAN BUKU ISTIMEWA PERCUMA DENGAN SETIAP PENDAFTARAN TUISYEN DI RUMAH!
.
.
Anak tengah exam pertengahan tahun?
Result sebelum ni macam tak berapa ok je…
.
Ada rasa macam ni?
.
“Risaunya nak tengok result exam mid year ni..”
.
Nak bantu anak mula kelas selepas raya?
Atau bermula Ramadan ini?
.
.
Jom kami bantu anak anda belajar lebih seronok, berfokus & meningkat dalam keputusannya.
.
.
Kami dah bantu ramai pelajar BELAJAR…
✔️ Secara berfokus, santai dan seronok di rumah
✔️ Subjek yang perlukan bantuan dalam masa dan hari pilihan
✔️ Dengan cara lebih menarik, sesuai dan efektif dengan diri pelajar
✔️ Berteraskan silibus semasa dan kbat
✔️ Seterusnya meningkat potensi dan result
.
.
Kami juga dah bantu ramai ibu bapa…
+ Monitor apa yang pelajar belajar & diajar
+ Tahu pencapaian pelajar dari masa ke masa
+ Jimat petrol, masa dan tenaga
.
.
Yang paling BEST…
Sempena Ramadan dan Aidilfitri ini, kami nak bagi …
.
PERCUMA salah satu dari buku berikut :
.
Modul Funtastic Sains, Modul Funtastic Matematik atau Nota Journal ‘Yakin Sebelum Berjaya’
.
.
WOW!
.
.
TERHAD kepada 30 ORANG PERTAMA saja tau!
.
dan sehingga 14 Jun 2019 saja.
.
.
Nak dapatkan TAWARAN ISTIMEWA ini?
.
>> Whatsapp “RR” ke 01132742922 Sekarang! <<
>> Whatsapp “RR” ke 01132742922 Sekarang! <<
>> Whatsapp “RR” ke 01132742922 Sekarang! <<
.

Keberkatan dan Kepentingan Sedekah, Infaq dan Waqaf

Assalamualaikum.

Salam 10 Ramadan.

 

Anda tahu bagaimana Universiti Al-Azhar berfungsi?

Dari mana dana yang universiti ini dapat untuk pelajarnya melanjutkan pelajaran?

Apa kena mengena dengan tajuk kita kali ini?

 

Kali ini, kami ingin menyebarkan perkongsian oleh Ustaz Don Daniyal berkaitan Keberkatan Sedekah, Infaq dan Waqaf.

 

Supaya perkongsian kami dapat menjentik hati kita untuk sama-sama berusaha bagi menambah sedekah, infaq dan waqaf terutamanya di bulan yang mulia ini.

 

Sempena dengan Ramadan 1440H, kami melancarkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.

 

Sedekah, Infaq dan Ramadan

Assalamualaikum tuan / puan yang diberkati Allah sekalian.

Ramadan telah menjelma…

Kami ingin kongsikan berkenaan dengan Sedekah, Infaq dan Ramadan.

 

Kita biasa dengar tentang sedekah…

Tapi, pernahkah anda dengar perkataan infaq (infak)?

 

Jika ya… anda tahu apa itu infaq?

Tahu apa keperluan kita untuk berinfaq?

Dan bagaimana pertalian sedekah dan infaq dengan bulan Ramadan?

 

Maksud Sedekah adalah suatu pemberian yang diharapkan pahala padanya daripada Allah Taala.

Ibn Manzur memberikan definisi sedekah sebagai apa yang apa yang engkau berikan kerana Allah kepada golongan fakir, yakni yang memerlukan.

Sedekah merangkumi maksud zakat wajib, dan sedekah sunat, seperti yang dimaksudkan dalam
al-Quran:

إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ ۖ فَرِيضَةً مِّنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
Maksudnya: Sesungguhnya sedekah-sedekah (zakat) itu hanyalah untuk orang-orang fakir, dan orang-orang miskin, dan amil-amil yang mengurusnya, dan orang-orang muallaf yang dijinakkan hatinya, dan untuk hamba-hamba yang hendak memerdekakan dirinya, dan orang-orang yang berhutang, dan untuk (dibelanjakan pada) jalan Allah, dan orang-orang musafir (yang keputusan) dalam perjalanan. (Ketetapan hukum yang demikian itu ialah) sebagai satu ketetapan (yang datangnya) dari Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.
Surah al-Taubah, (9:60)

Begitu juga keterangan hadis dalam surat yang ditulis oleh Sayyidina Abu Bakar RA:

هَذِهِ فَرِيضَةُ الصَّدَقَةِ الَّتِي فَرَضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَى المُسْلِمِينَ
Maksudnya: Kefarduan sedekah (yakni zakat) ini ialah seperti mana yang difardukan oleh Rasulullah SAW ke atas kaum Muslimin.
Hadis riwayat Imam Bukhari (1454)

 

Infaq menurut al-Jurjani bererti membelanjakan harta kepada yang berhajat.

Dalam Surah al-Baqarah (2:3), Allah SWT berfirman:

الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ
Maksudnya: (Orang yang beriman itu adalah) orang-orang yang beriman dengan perkara yang ghaib, menunakan solat dan mereka memberi infaq apa yang kami rezekikan kepada mereka.

Perkata ‘ينفقون’ dalam ayat ini, menurut pilihan Imam al-Tabari, merujuk kepada pensyariatan zakat dan pemberian nafkah kepada ahli keluarga yang ditanggung.

 

Justeru, sedeqah dan infaq itu ialah sinonim.

(sumber: http://muftiwp.gov.my/ms/artikel/al-kafi-li-al-fatawi/1353-al-kafi-396-beza-makna-sedekah-infaq-dan-zakat)

 

Jadi, apa pula kaitan Infaq dengan Ramadan?

 

Seperti yang kita ketahui,

Infaq adalah salah satu ibadah yang mulia.

 

Ibadah bila dikerjakan dalam bulan Ramadan, akan mendapat ganjaran pahala berlipat kali ganda.

Kita dianjurkan untuk melakukan lebih banyak ibadah tambahan seperti sedekah dan infaq pada bulan Ramadan.

 

Infaq (Sedekah) adalah salah satu daripada ibadah sunnah yang amat dianjurkan untuk dilakukan pada bulan Ramadan.

 

CMN Academy dengan kerjasama Akademi Al-Qudwah dan JWES Academy menganjurkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.

 

 

Kami juga membuka peluang untuk anda menimba ilmu sepanjang Ramadan ini dengan pelbagai perkongsian online melalui Program Virtual Ilmiah Ramadan.

7 Amalan Sunnah Yang Dianjurkan Pada Bulan Ramadan

Ramadan tiba… Ramadan tiba… Ramadan tiba…

Marhaban Ya Ramadan… Marhaban Ya Ramadan…

 

Ramadan menjelang tiba…

Sudahkah anda buat persiapan untuk Ramadan kali ini?

Anda sudah tahu amalan lain selain dari berpuasa wajib dan solat terawih, yang amat digalakkan pada bulan Ramadan?

 

Kami ingin kongsikan 7 Amalan Sunnah di Bulan Ramadan yang dapat berikan banyak manfaat kepada kita selain dari ganjaran pahala.

1- Solat Tahajud

2- Membaca Al-Quran

3- Jaga Solat Dhuha

4- Solat Witir

5- Bersedekah

6- Jaga Wuduk

7- Istigfar

Semoga dengan perkongsian ini dapat menambah semangat dan pengetahuan kita untuk melakukan amal ibadah tambahan, serta kita dapat beroleh sebanyak-banyak pahala untuk bekalan di akhirat kelak.

InsyaAllah…

 

Sempena Ramadan ini,

CMN Academy dengan kerjasama Akademi Al-Qudwah dan JWES Academy membuka peluang untuk anda menimba ilmu sepanjang Ramadan ini dengan pelbagai perkongsian online melalui Program Virtual Ilmiah Ramadan.

 

Sempena dengan itu juga, kami melancarkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.