Home Tuition Intensif 2020 Mengaji dan Fardhu Ain

Takkan anda nak diri anda, keluarga atau ibu bapa anda tak boleh mengaji dengan baik sampai bila-bila!
.
.
“InsyaAllah harapan saya untuk khatam Al-Quran dengan tajwid yang betul & bacaan yang baik akan tercapai dengan bantuan CMN & Ustazah Suhazlinda.” – Puan Mariam, Kajang
.
.
“Mak teringin baiki bacaan Al-Quran, nak…” bisik mak dalam hati.
“Saya terkilan sangat sebab tak dapat baca Yasin bila ayah saya meninggal dunia tempohari, sebab tak pandai baca Al-Quran.”
“Sedih rasa bila tengok semua orang pandai baca Al-Quran dalam TV.”
.
Pernahkah anda terfikir jika ini terjadi kepada diri anda? Apa yang akan anda lakukan?
.
.
📍 Anda seorang anak yang masih lagi ada ibu bapa?
📍 Ingin berikan sesuatu yang istimewa dan boleh menjadi saham dunia akhirat kepada ibu bapa & diri?
📍 Atau anda sendiri ingin belajar mengaji berseorangan atau bersama keluarga?
📍 Ingin anak anda mengaji dengan betul dan lancar?
.
.
Mungkin anda kata takpe lah dulu,
Cuma, jangan sampai menyesal sebab lambat mulakan tindakan.
.
.
Nak tahu apa kata mereka yang telah dapatkan khidmat mengaji di rumah?
.
“Bacaan solat saya boleh, cuma nak mengaji tak pandai. Apatah lagi mengaji dengan tajwid dan makhraj yang betul, memang saya tak pandai dulu. Bukan tak pernah belajar atau cari guru, tapi saya segan belajar di surau. Sekarang dah masuk tahun ke-7 saya belajar bersama ustazah. Bacaan saya pun makin baik dan ustazah ada kongsi juga doa2 amalan harian.” – Puan Mariam, Kajang
.
“Alhamdulillah, Bahasa Arab & Jawi dapat A, dulu pernah gagal. Pendidikan Teras Islam & Quran dapat B.” – Tuan Yusri.
.
“Ustazah banyak bantu dari saya mengaji main sebut saja, sekarang dah dapat betulkan makhraj dan tajwid. Alhamdulillah saya lebih seronok mengaji bersama rakan2 di taman ni.” – Puan Robiz.
.
.
Anda ada ISU ini?
.
🔎 Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
🔎 Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
🔎 Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
🔎 Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
🔎 Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
.
.
Seronoknya Mengaji Al-Quran di rumah bersama kami!
Bagaimana?
.
Fokus hanya kepada 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
Masa yang lebih Fleksibel
Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri, boleh buat untuk mengaji saja atau nak tambah Fardhu Ain, Bahasa Arab, Jawi dll
Lebih komited – ada jadual & berbayar
.
Dan banyak lagi..
.
.
Pasti anda nak dapatkan pendidikan yang eksklusif untuk keluarga anda, kan…
.
.
Sempena cuti sekolah yang akan datang, kami lancarkan Intensif 2020!
20% diskaun yuran kelas bulan November & Disember 2019
RM20 yuran pendaftaran (jimat RM30)
10 jam minimum
.
.
Hanya untuk 20 orang yang ambil tindakan segera!
.
Tutor kami yang Best terhad tau.
.
.
Jika anda SERIUS nak ubah prestasi dan ‘mood’ belajar al-Quran ibu bapa, anak atau diri anda sendiri…
.
Klik di bawah sekarang
.
.

 

Mudahnya Mengaji bersama Ustazah Akmal

Bagaimana Cara Mudah Untuk Bacaan Waqaf Saktah – Tajwid Info Grafik

Jom bersama Ustazah Akmal (Founder JWES Academy) hari ini di page CMN Seronoknya Mengaji dan page JWES Academy.

Ustazah Akmal akan kongsikan cara mudah untuk bacaan WAQAF SAKTAH. Ada yang masih tak tahu cara baca waqaf ini? Jom tonton untuk manfaat bersama.

 

Jom klik disini untuk mengetahui Bagaimana cara mudah untuk bacaan Waqaf Saktah

 

 

Persediaan Awal, Pastikan kecemerlangan PPSR 2019

Pelbagai aspek persediaan perlu diambil kira bagi murid yang kali pertama menduduki peperiksaan besar. Tidak terkecuali calon yang bakal menduduki Pelaporan Pentaksiran Sekolah Rendah (PPSR) tahun ini. Bukan sahaja membabitkan aspek prestasi akademik, tetapi juga mengambil kira pelbagai aspek lain seperti tahap kesihatan dan kerohanian.

 

Hari peperiksaan adalah tempoh waktu yang amat penting bagi pelajar-pelajar yang masih bersekolah atau mengikuti pengajian. Saat yang pasti dilalui oleh setiap orang daripada kita semua bukan? Oleh itu, murid – murid perlulah membuat persediaan awal dan sentiasa peka dengan tarikh peperiksaan tersebut. Berikut adalah jadual peperiksaan :

Di samping pembelajaran ilmiah, terdapat faktor-faktor lain yang membantu kecemerlangan pelajar dalam peperiksaan tersebut.

Antara faktor tersebut ialah persediaan:
(a) mental
(b) emosi
(c) fizikal

Persediaan Mental
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Para pelajar sering menganggap peperiksaan adalah sesuatu yang membebankan dan perlu dijauhi. Peperiksaan sering dikaitkan dengan pelbagai tanggapan negatif pelajar seperti membosankan, susah, takut gagal, tidak boleh buat, tertekan, dan sebagainya. Oleh itu, persediaan mental sebelum menghadapi peperiksaan amat penting supaya peperiksaan yang dilalui berlangsung dengan lancar dan penuh yakin. Selalulah berfikir secara positif dan berpandangan jauh. Katakan dalam diri kamu bahawa dengan keputusan peperiksaan yang cemerlang sahaja, kamu akan menggapai sebuah kehidupan yang bahagia pada masa hadapan.

Untuk berjaya, seseorang itu perlu berusaha dengan keras kerana kejayaan tidak akan datang bergolek. Hayatilah peribahasa ‘Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian’ maka pasti kamu akan merasakan peperiksaan yang dilalui bukan sesuatu yang membebankan, tetapi jambatan menuju kebahagiaan. Justeru, belajarlah mencintai peperiksaan dan ujian bulanan yang diadakan sepanjang tahun di sekolah.

Anggaplah peperiksaan tersebut dapat membantu kamu dalam menjawab peperiksaan yang sebenar kerana melalui peperiksaan sahajalah kamu dapat mengukur sejauh mana kamu mempelajari sesuatu ilmu. Janganlah sesekali membuat cubaan untuk menipu kerana sampai bila – bilapun kita akan berasa takut untuk mengetahui potensi diri kita yang sebenar!

Persediaan Emosi
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Persediaan emosi amat penting dalam menghadapi peperiksaan. Gagal dan lulus seseorang pelajar sedikit sebanyak dipengaruhi oleh emosi pelajar, sebelum dan semasa peperiksaan berlangsung. Terdapat juga pelajar cemerlang yang tidak dapat mencapai matlamat kecemerlangan peperiksaan yang diimpikan kerana gangguan emosi. Perkara ini amat merugikan dan perlulah diatasi sebelum keadaaan menjadi semakin parah.

Gangguan emosi boleh berpunca daripada keretakan rumah tangga antara ibu dan bapa, kematian orang tersayang, pergaduhan dan sebagainya. Seandainya pelajar menghadapi masalah emosi, atasilah segera, jangan biarkan berlarutan. Jika kamu tidak dapat menyelesaikannya sendiri, maka carilah orang yang dipercayai dapat membantu seperti kaum keluarga iaitu abang, kakak, adik, ayah atau ibu. Jika di sekolah, pelajar boleh berkongsi sebarang masalah dengan guru kaunseling.

Kesediaan mereka mendengar adalah ubat yang paling mujarab walaupun ia tidak dapat mengubat penyakit emosi sepenuhnya. Biarlah kita dapat menghadapi peperiksaan terbesar ini dengan perasaan yang tenang kerana ianya dapat memudahkan dan menenangkan semasa menjawab soalan – soalan kelak. Jangan diseksa emosi mereka kerana mereka hanyalah insan yang lemah yang memerlukan kasih sayang sepenuhnya dari kita sebagai ahli keluarga.

Persediaan Fizikal
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Persediaan fizikal juga perlu bagi memastikan pelajar mencapai tahap persediaan emosi dan mental bagi menghadapi peperiksaan. Persediaan fizikal adalah mempunyai tubuh badan yang sihat. Pelajar perlu mempunyai tubuh badan yang sihat ketika menghadapi peperiksaan, juga ketika berada di sekolah. Tubuh badan yang tidak sihat akan mengganggu mental dan emosi pelajar, seterusnya mempengaruhi keputusan peperiksaan pelajar.

Di samping memiliki tubuh badan yang sihat, kita juga hendaklah menjaga pemakanan serta mendapat tidur yang cukup. Tidur yang cukup amat penting, lebih-lebih lagi ketika peperiksaan semakin hampir. Kurangnya tidur boleh mengganggu kesihatan fizikal, seterusnya mengganggu proses menjalani peperiksaan.

Murid yang berada di Tahun Enam 2018 perlu membuat persediaan awal agar tidak tercicir atau cemas di saat akhir melalui persediaan awal yang dilakukan. Calon PPSR 2019 boleh mengambil inisiatif S.E.D.I.A iaitu :

  • S untuk Sikap,
  • E (Energy/tenaga),
  • D (Doa),
  • I (Ilmu)
  • A (Akhlak).

 

Persediaan awal bukan sahaja untuk meraih keputusan cemerlang tapi dapat membentuk keperibadian positif melalui disiplin diri tidak kira dalam mengulang kaji atau aktiviti sosial harian seseorang calon PPSR 2019. Pembentukan keperibadian yang positif sejak kecil lagi nescaya boleh dibawa hingga ke dewasa kelak jikalau dipraktik dan diamalkan dari awal lagi.

Calon perlu sentiasa bersikap positif seperti jujur pada diri sendiri dan juga masyarakat sekeliling bagi membentuk sahsiah terpuji seterusnya mengenal pasti kekuatan serta kelemahan diri. Selepas mengenal pasti kekuatan dan kelemahan diri, beusahalah memperbaikinya. Bagi calon yang menghadapi masalah boleh berjumpa dengan guru bimbingan dan kaunseling sekolah masing-masing untuk mendapatkan nasihat atau panduan.

 

Promosi Ramadan Raya Seronoknya Mengaji CMN Academy

[BELI 1 PERCUMA 2] PROMOSI RAMADAN RAYA: SERONOKNYA MENGAJI PERSONAL & FAMILI DI RUMAH SECARA HOME BASED ATAU SECARA ONLINE!
.
.
 Anda tahu membaca Al-Fatihah dalam solat adalah wajib?
 Adakah anda pasti bacaan Al-Fatihah anda betul dan tepat?
 Bagaimana pula dengan surah2 lain?
 Pernahkah anda cuba untuk menyemak bacaan bersama orang yang lebih arif?
.
.
Kami dah bantu ramai kanak-kanak, remaja, dewasa dan warga emas BELAJAR…
 Secara berfokus, santai dan seronok di rumah
 Dalam masa dan hari pilihan
 Dengan cara lebih menarik, sesuai dan efektif dengan diri
 Melalui medium tutor ke rumah atau melalui online
 Seterusnya meningkat potensi dan sehingga khatam
 Monitor apa yang belajar & diajar
 Tahu pencapaian dari masa ke masa
 Jimat petrol, masa dan tenaga
.

.

Seronoknya Mengaji Di Rumah

.
Sempena Ramadan 1440H ini,
.
Kami lancarkan PROMOSI RAMADAN – AIDILFITRI SERONOKNYA MENGAJI!
.
Kami nak beri anda peluang mengaji di rumah dengan lebih seronok dan berfokus bersama ustaz dan ustazah terpilih.
.
.
Dan…
kami juga nak berikan 30 Modul Tajwid Infografik secara PERCUMA!
.
.
Ape?
.
Nak lagi?
.
Haa…
.
Bukan itu saja, kami juga berikan 1 Sesi Mengaji Online secara PERCUMA!
.
.
Daftar sekarang & dapatkan PROMOSI HEBAT ini!
.
.
Hanya untuk 30 Pendaftaran Terawal
.
.
dan sehingga 14 Jun 2019 saja.
.
.
Nak dapatkan TAWARAN ISTIMEWA ini?
.
>> Whatsapp “2FREE” ke 01132742922 sekarang! <<
>> Whatsapp “2FREE” ke 01132742922 sekarang! <<
>> Whatsapp “2FREE” ke 01132742922 sekarang! <<
.
atau klik http://bit.ly/PromosiRamadanRaya-SMD

 

Keberkatan dan Kepentingan Sedekah, Infaq dan Waqaf

Assalamualaikum.

Salam 10 Ramadan.

 

Anda tahu bagaimana Universiti Al-Azhar berfungsi?

Dari mana dana yang universiti ini dapat untuk pelajarnya melanjutkan pelajaran?

Apa kena mengena dengan tajuk kita kali ini?

 

Kali ini, kami ingin menyebarkan perkongsian oleh Ustaz Don Daniyal berkaitan Keberkatan Sedekah, Infaq dan Waqaf.

 

Supaya perkongsian kami dapat menjentik hati kita untuk sama-sama berusaha bagi menambah sedekah, infaq dan waqaf terutamanya di bulan yang mulia ini.

 

Sempena dengan Ramadan 1440H, kami melancarkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.

 

Sedekah, Infaq dan Ramadan

Assalamualaikum tuan / puan yang diberkati Allah sekalian.

Ramadan telah menjelma…

Kami ingin kongsikan berkenaan dengan Sedekah, Infaq dan Ramadan.

 

Kita biasa dengar tentang sedekah…

Tapi, pernahkah anda dengar perkataan infaq (infak)?

 

Jika ya… anda tahu apa itu infaq?

Tahu apa keperluan kita untuk berinfaq?

Dan bagaimana pertalian sedekah dan infaq dengan bulan Ramadan?

 

Maksud Sedekah adalah suatu pemberian yang diharapkan pahala padanya daripada Allah Taala.

Ibn Manzur memberikan definisi sedekah sebagai apa yang apa yang engkau berikan kerana Allah kepada golongan fakir, yakni yang memerlukan.

Sedekah merangkumi maksud zakat wajib, dan sedekah sunat, seperti yang dimaksudkan dalam
al-Quran:

إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ ۖ فَرِيضَةً مِّنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
Maksudnya: Sesungguhnya sedekah-sedekah (zakat) itu hanyalah untuk orang-orang fakir, dan orang-orang miskin, dan amil-amil yang mengurusnya, dan orang-orang muallaf yang dijinakkan hatinya, dan untuk hamba-hamba yang hendak memerdekakan dirinya, dan orang-orang yang berhutang, dan untuk (dibelanjakan pada) jalan Allah, dan orang-orang musafir (yang keputusan) dalam perjalanan. (Ketetapan hukum yang demikian itu ialah) sebagai satu ketetapan (yang datangnya) dari Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.
Surah al-Taubah, (9:60)

Begitu juga keterangan hadis dalam surat yang ditulis oleh Sayyidina Abu Bakar RA:

هَذِهِ فَرِيضَةُ الصَّدَقَةِ الَّتِي فَرَضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَى المُسْلِمِينَ
Maksudnya: Kefarduan sedekah (yakni zakat) ini ialah seperti mana yang difardukan oleh Rasulullah SAW ke atas kaum Muslimin.
Hadis riwayat Imam Bukhari (1454)

 

Infaq menurut al-Jurjani bererti membelanjakan harta kepada yang berhajat.

Dalam Surah al-Baqarah (2:3), Allah SWT berfirman:

الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ
Maksudnya: (Orang yang beriman itu adalah) orang-orang yang beriman dengan perkara yang ghaib, menunakan solat dan mereka memberi infaq apa yang kami rezekikan kepada mereka.

Perkata ‘ينفقون’ dalam ayat ini, menurut pilihan Imam al-Tabari, merujuk kepada pensyariatan zakat dan pemberian nafkah kepada ahli keluarga yang ditanggung.

 

Justeru, sedeqah dan infaq itu ialah sinonim.

(sumber: http://muftiwp.gov.my/ms/artikel/al-kafi-li-al-fatawi/1353-al-kafi-396-beza-makna-sedekah-infaq-dan-zakat)

 

Jadi, apa pula kaitan Infaq dengan Ramadan?

 

Seperti yang kita ketahui,

Infaq adalah salah satu ibadah yang mulia.

 

Ibadah bila dikerjakan dalam bulan Ramadan, akan mendapat ganjaran pahala berlipat kali ganda.

Kita dianjurkan untuk melakukan lebih banyak ibadah tambahan seperti sedekah dan infaq pada bulan Ramadan.

 

Infaq (Sedekah) adalah salah satu daripada ibadah sunnah yang amat dianjurkan untuk dilakukan pada bulan Ramadan.

 

CMN Academy dengan kerjasama Akademi Al-Qudwah dan JWES Academy menganjurkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.

 

 

Kami juga membuka peluang untuk anda menimba ilmu sepanjang Ramadan ini dengan pelbagai perkongsian online melalui Program Virtual Ilmiah Ramadan.

7 Amalan Sunnah Yang Dianjurkan Pada Bulan Ramadan

Ramadan tiba… Ramadan tiba… Ramadan tiba…

Marhaban Ya Ramadan… Marhaban Ya Ramadan…

 

Ramadan menjelang tiba…

Sudahkah anda buat persiapan untuk Ramadan kali ini?

Anda sudah tahu amalan lain selain dari berpuasa wajib dan solat terawih, yang amat digalakkan pada bulan Ramadan?

 

Kami ingin kongsikan 7 Amalan Sunnah di Bulan Ramadan yang dapat berikan banyak manfaat kepada kita selain dari ganjaran pahala.

1- Solat Tahajud

2- Membaca Al-Quran

3- Jaga Solat Dhuha

4- Solat Witir

5- Bersedekah

6- Jaga Wuduk

7- Istigfar

Semoga dengan perkongsian ini dapat menambah semangat dan pengetahuan kita untuk melakukan amal ibadah tambahan, serta kita dapat beroleh sebanyak-banyak pahala untuk bekalan di akhirat kelak.

InsyaAllah…

 

Sempena Ramadan ini,

CMN Academy dengan kerjasama Akademi Al-Qudwah dan JWES Academy membuka peluang untuk anda menimba ilmu sepanjang Ramadan ini dengan pelbagai perkongsian online melalui Program Virtual Ilmiah Ramadan.

 

Sempena dengan itu juga, kami melancarkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.

Online Tutoring & Study Online Is Easy

What is online tuition?

Online tuition is the process of a tutor teaching a student remotely using electronic, internet-ready devices in order to communicate and work collaboratively. Tutors will typically use internet based communication software such as Skype and collaborative workspaces such as Google documents. The communication software allows students and tutors to communicate in an audio-visual capacity whilst the collaborative workspaces allow the tutors to display information, track progress and assess the learning of the student.

What do I need for online tuition?

All a student needs is a computer with a webcam and our online learning platform software. With this, they can access one of our tutors from anywhere in the world with an internet connection.

Online tuition allows students who are too far away to benefit from the services of our tutors at the click of a button. This service is particularly useful for students who want access to some of the best tutors available, all of whom are qualified teachers. These include students around Malaysia and international.

Some of our online tuition are intensive holiday tuitions as part of an ongoing process or as a one-off.

How does online tuition work?

Initial placement from the enquiry stage to connecting you with a tutor is exactly the same as with home tuition.

Instead of a tutor coming to your house, tuition takes place using an interactive online ‘whiteboard’ in conjunction with live video and audio streaming. The online ‘whiteboard’ is a learning platform where files and images can be uploaded and viewed in real time by both tutor and student. Both parties can then write, type, highlight over the file or image at the same time. By running a software with the online whiteboard, the student can speak face-to-face with the tutor making the experience a very interactive one.

 

WISH YOUR CHILDREN LEARN ONLINE TUITION AT HOME?

We at CMN Academy are always working to provide the best for our clients.

We already launched the ‘CMN Tuisyen Online’ or Online Tuition. We want to offer FREE Free Online Tuition trial classes for parents and students in Malaysia who are interested.

 

EXAMPLE ONLINE TUITION.

[TUISYEN ONLINE] PELAJAR INDIA BELAJAR BAHASA ARAB?

ONLINE TUTORING SPM FUNTASTIC FIZIK BAB 2: DAYA & GERAKAN

TUISYEN ONLINE FUNTASTIC ADD MATHS (TOPIK FUNGSI VS POKEMON)

ONLINE TUTORING: SUBJEK FIZIK (TOPIK: DAYA) OLEH CIKGU REKY (MASTER TUTOR CMN)

BERKESANKAH MENGAJI SECARA ONLINE INI?

Jom Ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur! Jumpa Anda Di Sana Ye.
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Anda dah hadir ke PBAKL2019 yang sedang berlangsung di PWTC sekarang?
Tahu ke ESOK dah hari terakhir?
LAST CALL!!
Esok kami akan ada di Booth 3114 (Booth SifufBads Press) dalam jam 1-3 petang.
Jadi, esok juga HARI TERAKHIR anda boleh dapatkan pelbagai buku & modul keluaran kami dengan HARGA SUPER DUPER AWESOME!
Diskaun memang tak payah cakap, banyak kami potong.
Kami juga berikan pelbagai BONUS dan BAUCER PERCUMA untuk setiap pembelian buku/modul kami.
Kami ada bawakan 6 buku/modul untuk anda:
  • Combo Modul Funtastic Sains & Matematik 
  • Buku Fenomena Home Tutor Beyond Expectation
  • Buku Mahir Arab Dari AlQuran
  • Modul Tajwid Infografik plus Buku Latihan
  • Kad Imbas Kenali Hijaiyah
Jadinya, rugi sangat jika anda tak ambil peluang ini untuk berbelanja dengan JIMAT!
Kami tunggu anda sampai esok ;)
Jika anda jauh atau tidak dapat ke sana, tapi nak dapatkan harga dan bonus menarik sempena PBAKL2019 ini, boleh klik DI SINI.
*Harga tak termasuk kos postage ye.
Untuk pertanyaan, boleh klik DI SINI.
#PBAKL2019

3 Tips Jadikan Al Quran Sesuatu Yang Menyeronokkan

Assalamualaikum
Anda pernah ada isu ni tak?
Anda nak bagi anak yang terbaik, untuk dunia & bekalan akhirat. Juga untuk didik anak jadi soleh & solehah.
Anda nak ajak atau suruh anak mengaji, tapi anak pula keluar banyak alasan… anak lagi suka main game di gajet atau menonton tv. Atau biasa dengar anak cakap bosan atau tak suka mengaji?
Ataupun anda sendiri yang rasa malasnye nak mengaji?
Nak tahu bagaimana jadikan Al-Quran atau sesi mengaji sesuatu yang menyeronokkan?
Ini dia kami bawakan perkongsian daripada Sheikh Sulaiman, salah seorang tutor CMN Academy tentang bagaimana nak jadikan mengaji Al-Quran itu dah tak bosan lagi terutamanya bagi anak-anak.
Semoga bermanfaat untuk anda & keluarga!
Selamat menonton!