KUADRATIK NI SENANG JE

Assalamualaikum & Salam sejahtera…

 

Hari ni Cikgu Hana nak berkongsi tentang subjek MATEMATIK iaitu topik KUADRATIK.

 

Topik KUADRATIK ni boleh tahan susahnya ya. Ramai juga pelajar buat MISTAKE dekat topik ni.

Dalam matematikpersamaan kuadratik ialah satu persamaan polinomial berkuasa dua.

Kuasa yang tertinggi bagi pembolehubah kuadratik ialah 2. Kuadratik mesti berkuasa 2 sahaja tidak boleh 3, 4 & selebihnya , hihi…

 

Dalam kuadratik pelajar harus tahu & juga harus ingat 3 benda ni :

  • Ungkapan
  • Persamaan
  • Penyelesaian

Bagaimana pula untuk selesaikan kuadratik bentuk lazim ? Pelajar ingin tahu ?

 

Di bawah ini terdapat video bagaimana nak selesaikan kuadratik bentuk lazim & pelbagai lagi , jom tonton sama-sama…

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk pelajar…

Promosi Home Tuition Impact Results 2020

Pssst… Ibu Bapa Prihatin kat luar sana… Apa IMPIAN anda 2020 ni?
.
.
Jom capai impian 2020 untuk lihat anak anda lebih cemerlang & bersemangat belajar!
.
Dah masuk tahun baru 2020… tak kan anda nak tengok anak masih di tahap sama & jadi pelajar biashe-biashe je…
.
.
Kita sebagai ibu bapa pasti nak anak kita muka happy je bila belajar atau ulangkaji kat rumah..
.
Nampak seronok dan semangat je nak belajar..
Kan… kan…??
.
.
Biasanya bila anak seronok belajar, prestasi akan meningkat naik.
.
Nak kami bantu anak anda seronok belajar?

.
.
“Alhamdulillah… lepas 2 bulan saja, prestasi anak dah meningkat!”- Puan Marina, Subang Bestari.
.
Sofia, seorang pelajar yang pemalu & pendiam… merupakan anak kepada Puan Marina.
.
Disebabkan sikap pemalu tersebut, Sofia kurang bergaul dalam kumpulan yang besar & segan bertanya… menyebabkan dia agak ketinggalan dalam pelajaran.
.
Di rumah pula, Puan Marina sering bekerja outstation dan sering tiba ke rumah agak lewat. Jadi agak sukar untuk hantar & ambil ke pusat tuisyen atau mengajar sendiri anak di rumah.
.
Puan Marina mengambil langkah bijak apabila mengambil home tuition yang amat membantu Sofia belajar dengan lebih fokus, seronok dan selesa… sampai boleh nampak prestasinya meningkat tak sampai 2 bulan lagi.
.
.
Nak baca lagi kisah peningkatan prestasi pelajar kami?
https://cmnacademy.com/category/kisah-inspirasi/
.
.
Kami nak cerita sikit la kelebihan home tuition CMN Academy ni…
.
Macam mana ye kami boleh bantu anda & anak anda?
.
 Fokus hanya kepada anak anda, 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
.
 Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
.
 Masa yang lebih Fleksibel
.
 Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri
.
 Lebih komited – ada jadual & berbayar
.
& banyak lagi!!
.
.
Sempena Tahun Baru 2020…
.
Kami nak beri hadiah kepada ibu bapa yang nak sangat anak mereka dapat meningkat prestasi dengan bantuan home tuition…
.
Nak ke hadiah?
.
.
Kepada 50 pendaftaran awal… sebelum 31 Januari 2020,
PERCUMA 1 Sesi* Home Tuition bernilai RM2500
.
.
Tambahannnnnn hadiah!!!
.
Nak lagi tak??
.
.
Kami bagi kepada 10 pendaftaran awal sebelum 15 Januari 2020,
PERCUMA Buku Nota Limited Edition ”Be The Legend” bernilai RM200
.
.
Nak tahu lebih lanjut & daftar sekarang??
.
Klik www.wasap.my/601115775761/IR2020
.
.
Tutor kami yang Best…TERHAD tau. Rebut sekarang!
.


#hometuition2020
#anakcemerlang2020
#CMNAcademy
#upsr2020
#pt32020
#spm2020
#stpm2020
#upkk2020
#psra2020
#akademik
#funlearning
#ImpactResults
#azam2020
#impian2020

PROMOSI 12.12 !!!

  • [SALE 12:12] HOME TUITION AKADEMIK & MENGAJI 2020. PENDAFTARAN DIBUKA SEKARANG!
    .
    .
    Anda ada ISU ini?
    .
    .
     
  •  Anak jenis yang kurang boleh tumpu perhatian atau malu bertanya dalam kelas yang ramai…
    .
  • Anak malas atau bosan ke sekolah kerana pencapaian yang kurang memberangsangkan…
    .
  •  Anda tak dapat ajar anak di rumah kerana kekangan masa, tidak tahu cara yang betul atau tidak tahu silibus…
    .
    atau…
    .
    .
  • Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
    .
  •  Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
    .
  •  Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
    .
  • Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
    .
  • Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
    .
    .
    .
    Kami boleh bantu anda, anak & keluarga.
    .
    Bagaimana?
    .
    .
  •  Fokus hanya kepada anak anda, 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
    .
  •  Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
    .
  •  Masa yang lebih Fleksibel
    .
  •  Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri
    .
  •  Lebih komited – ada jadual & berbayar.

    Dan banyak lagi..
    .
    .
    ‼️Sempena SALE 12:12,
    .
    kami tawarkan anda Baucer PERCUMA sehingga RM70 bagi setiap pendaftaran* 😲🎉
    .
    untuk sesi Home Tuition 2020 atau Mengaji di Rumah 2020
    .
    sebelum 20 Disember 2019!
    .
    .
    Tutor TERHAD. Rebut sekarang!
    Promosi akan berakhir dalam masa 1 minggu 
    .
    .
    #hometuition2020
    #mengajidirumah2020
    #quranichomebased2020
    #anakcemerlang2020
    #CMNAcademy

Adik Athirah lebih fokus selepas ambil Home Tuition!


Puan Aniza yang menetap di Seksyen 8, Bangi mengambil perkhidmatan di sebuah pusat tuisyen di luar untuk anaknya yang bernama Athirah sejak dari tingkatan tiga lagi. Tetapi anaknya kurang fokus semasa belajar di pusat tuisyen kerana guru pusat tuisyen tersebut mengajar secara beramai-ramai .

 

Sebelum mengambil Home Tuition, keputusan adik Athirah biasa-biasa sahaja dan Puan Aniza mencari guru untuk datang ke rumah kerana ia lebih mudah untuk anaknya belajar secara one-to-one dan lebih fokus apa yang dipelajari. Adik Athirah yang berumur 16 tahun mengambil subjek Matematik dengan Home Tuition CMN. 

 

Tutor Maslinda banyak membantu adik Athirah semasa sesi pembelajaran sehingga adik Athirah mempunyai peningkatan dalam subjek Matematik baru-baru ini. Tutor banyak memberi tunjuk ajar dan latih tubi kepada Athirah bagaimana untuk menjawab soalan-soalan peperiksaan sebenar.

 

Puan Aniza bersyukur kerana anaknya menunjukkan peningkatan yang memberangsangkan sejak mengambil perkhidmatan Home Tuition dengan pihak kami. Kami juga berasa gembira dengan pencapaian adik Athirah.

Kami mendoakan adik berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan akhir tahun dan SPM 2020 pada masa akan datang.

 

 

 

 

 

 

Peningkatan Dalam Keputusan Peperiksaan Adik Addeen Yang Membanggakan

Hai, Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

Kami meneruskan perjalanan kami melawat pelajar-pelajar yang mempunyai peningkatan dalam pembelajaran mereka. Pada kali ini kami melawat ke rumah Puan Nurulaf’idah, ibu kepada adik Addeen di Taman Saujana Impian, Kajang. Addeen akan menduduki peperiksaan PT3 pada tahun hadapan. Jadi sebagai persediaan awal, ibunya mengambil home tuition subjek Matematik dan Sains untuk anaknya.

 

Puan Nurulaf’idah mengetahui berkenaan dengan home tuition ini melalui Facebook, dan telah menggunakan perkhidmatan home tuition kami dari Addeen berada di Darjah 5 hingga berada di Tingkatan 2 iaitu sehingga sekarang. Sebelum ini, Puan Nurulaf’idah pernah menghantar Addeen ke pusat tuition. Tetapi, pusat tuition tersebut menggabungkan pelajar Tingkatan 1 hingga Tingkatan 3. Disebabkan pelajar Tingkatan 3 akan menduduki peperiksaan PT3, jadi guru lebih memberikan fokus dan penekanan untuk mereka. Di sekolah pula, Addeen tidak terlalu fokus disebabkan oleh gangguan rakan-rakannya.

 

Jadi, Puan Nurulaf’idah lebih suka Addeen belajar di rumah supaya dia lebih fokus tanpa ada apa-apa gangguan yang boleh memberi kesan kepada pembelajarannya. Beliau juga berkata, antara kelebihan pembelajaran secara one to one adalah cikgu dapat mengenalpasti kelemahan pelajar dan boleh membantu memperbaiki serta mengatasinya dengan cara yang tersendiri.

 

Cikgu Ashil sering melakukan latih tubi yang berterusan dalam subjek Matematik dan Sains kerana kelemahan Addeen ialah dia kurang melakukan latihan. Cikgu juga menyediakan video cara jalan penyelesaian dalam subjek-subjek yang diajar supaya Addeen dapat merujuk kepada video tersebut ketika berada di luar masa home tuition. Jadi ini sangat membantu dalam pembelajaran Addeen.

 

Alhamdulillah… adik Addeen menunjukkan peningkatan dalam subjek Matematik. Dari gagal, adik Addeen berjaya mendapat B dalam peperiksaan pertengahan tahun. Adik Adden juga sudah boleh membuat latihan sendiri tanpa terlalu bergantung semata-mata kepada cikgu.

 

Diucapkan selamat berjaya kepada adik Addeen dalam peperiksaan akan datang terutamanya dalam peperiksaan PT3 yang akan diduduki pada tahun hadapan.

 

Tips SKOR ‘A’ Matematik UPSR

Hai assalamualaikum semua, bagaimana peperiksaan UPSR setakat ini?

Senang ke susah?

Haaaa..

Jangan difikir lagi ya soalan yang sebelum ni, kosongkan minda dan terus fokus pada subjek akan datang.

Jom kita fokus pada subjek Matematik pula ya..

1. Operasi asas masih belum kuasai

Operasi asas ini merujuk kepada operasi tambah, tolak, darab dan bahagi. Operasi asas ini telah dipelajari sejak dari Tahun Satu lagi. Sepatutnya tidak ada lagi masalah dalam hal ini.

Jika kamu masih belum kuasai operasi asas ini, ia merupakan satu masalah yang sangat besar.

Bagi masalah ini, perbanyakan latih tubi soalan yang melibatkan operasi asas.

2. Belum hafal sifir

Sifir adalah nadi dalam Matematik.

Seawal tahun Dua lagi sifir ini telah diperkenalkan. Namun, masih ada murid tahun Enam yang tidak kuasai sifir ini dengan baik.

Jika masalah ini berlaku, adik-adik boleh usahakan cara lain dengan menggunakan kaedah kotak magik ataupun kotak sifir.

Contoh sifir mudah ingat :

3. Belum kuasai tajuk mudah

Bagi subjek Matematik tahun Enam, ada beberapa tajuk mudah yang wajib untuk awak kuasai. Ia boleh diumpamakan seperti markah percuma buat para calon.

Antara tajuk mudah ini adalah tajuk Koordinat, Nisbah dan Kebolehjadian.

Pastikan adik-adik semua sudah kuasai kesemua tajuk ini. Wajib untuk dapat markah penuh bagi soalan-soalan yang melibatkan tajuk-tajuk ini.

4. Belum kuasai 4P

Kemahiran 4P adalah kemahiran wajib dalam UPSR.

4P ini merujuk kepada pecahan, peratus, perpuluhan dan penukaran unit.

Jika awak semua masih belum kuasai kemahiran ini dengan baik, kamu semua perlu membuat latih tubi supaya lebih mahir.

Sangat rugi jika tidak menguasai topik-topik berikut kerana topik itu sangat mudah untuk mendapat markah.

 

Kami sertakan video ini berkenaan soalan-soalan Matematik UPSR bersama Cikgu Aisamuddin 😃

 

Jangan lupa buat latihan ya, InshaAllah kejayaan milik anda semua 😉

Terima kasih.

Sumber Rujukan : /mobile/tip/tip-belajar/tip-skor-a-matematik-upsr-mak-ayah-wajib-ambil-tahu-perkara-ini-1.927119

 

Teknik Visual Untuk Memahami Topik Pecahan Dalam Matematik

Semoga perkongsian ringkas ini memberikan manfaat kepada mereka yang baru nak belajar pecahan.

 

Soalan ini umumnya mudah.

Tetapi penambahan pecahan adalah tidak semudah seperti menambah 2 + 3 = 5.

Dan itu sebab nya, kesilapan umum yang sering dilakukan adalah dengan menambah penyembut dan pengangka secara terus, dimana 
1+1 = 2 dan
2+3 = 5 maka

1/2 + 1/3 = 2/5.

Ini adalah kesalahan umum yang sering dilakukan.

 

 

 

Dan apabila tiba diperingkat ini, masalah yang timbul adalah;

1. Mengapa pecahan 1/2 didarabkan dengan 3
2. Mengapa pula pecahan 1/3 didarabkan dengan 2?
3. Mengapa penyebut perlu sama?

Untuk memberikan pemahan secara visual, penggunaan rajah ringkas adalah amat menarik untuk merungkai misteri ini.

 

Dimulakan dengan melukis dua rajah Segiempat tepat.

 

 

Pastikan kedua dua rajah TIDAK dibahagikan secara mengufuk ataupun secara mencancang.

Kalau 1/2 diwakili dengan melukiskan garisan mencancang, maka pecahan 1/3 harus dilukis dengan garisan mengufuk. Kemudian lorekkan kawasan yang mewakili pecahan tersebut.

 

Gabungkan kedua kedua rajah ini.

 

Sumber: Tutor Rajinder

6 Tip Mudah Ajar Anak Minat Matematik

6 Tip Mudah Ajar Anak Minat Matematik

Subjek Matematik dianggap subjek yang paling sukar di sekolah di kalangan pelajar. Disebabkan pandangan inilah ramai pelajar yang terkandas dan tidak dapat menguasai subjek ini walaupun asas yang mudah.

Matematik sebenarnya sangat mudah kerana ia satu subjek yang penggunaannya paling praktikal dalam kehidupan seharian kita. Masa, wang, ukuran dan sebagainya adalah sesuatu yang kita gunakan selalu.

Cuba fikirkan satu aktiviti yang tidak memerlukan Matematik dalam kehidupan kita. Bermula dengan aktiviti tidur, kita gunakan untuk mengira jam berapa kita perlu bangun untuk memastikan kita mendapat tidur yang secukupnya, sehinggalah kepada aktiviti makan, untuk mengira berapa kunyahan yang perlu atau untuk mengira kalori yang diperlukan berdasarkan berat badan kita dan sebagainya.

Matematik lebih dekat lagi dengan Islam. Allah swt menganjurkan agar kita bangun melakukan qiyamulai di sepertiga (1/30) malam. Jika tidak pandai Matematik, bolehkah kita menganggarkan jam berapa sepertiga malam tersebut?

Rukun Islam ada 5, iaitu mengucap dua kalimah syahadah, solat lima waktu sehari semalam, berpuasa sebulan di bulan Ramadhan, membayar zakat dan menunaikan haji bagi yang mampu.

Agak-agaknya mampukah kita untuk mengira zakat jika kita tidak faham peratusan dalam matematik atau mampukah kita mengatur perbelanjaan dan pendapatan agar dapat diperuntukkan untuk menunaikan haji nanti.

Konsep ini perlu kita fahami agar kita dapat terangkan pada anak-anak tentang kepentingan mempelajari Matematik dalam hidup mereka.

Untuk aktiviti seharian pula lagilah kita perlukan Matematik seperti untuk berbelanja, merancang perbelanjaan dan juga dalam pelaburan.

Oleh itu, sebagai ibu bapa yang prihatin kita perlu memastikan anak-anak menyukai subjek ini supaya dapat membantu mereka menguasai subjek ini dari awal lagi.

Terdapat beberapa langkah mudah yang boleh dilakukan oleh ibu bapa untuk melahirkan rasa gembira dan seronok dalam diri anak-anak untuk mempelajari subjek Matematik.

Bina Kefahaman Yang Benar Tentang Matematik

Kadang kala tanpa disedari sikap ibu bapa yang tidak menggemari Matematik turut menjadi punca utama anak-anak tidak menyukai Matematik. Selain itu, kaedah yang digunakan juga turut menjadi punca kepada masalah ini.

Matematik adalah satu subjek yang kita ketahui banyak konsep yang perlu difahami dan formula yang perlu diingati justeru ibu bapa perlu mencari kaedah yang terbaik untuk memperkenalkan Matematik dengan kaedah yang menyeronokkan agar anak-anak seronok belajar Matematik.

Usaha ini perlu diberi pendedahan semasa anak masih kecil lagi. Minat anak-anak boleh dipupuk seawal yang mungkin melalui aktiviti harian mereka. Luangkan atau gunakan masa bersama mereka untuk menerangkan tentang konsep asas Matematik.

Contohnya, mintakan anak untuk mengambil dua biji limau kemudian minta dia ambilkan lagi dua biji limau dan bahagikan dengan berapa orang yang ada. Disini kita boleh ajarkan konsep tambah dan pecahan kepada mereka..

 

Kaitkan Segalanya Dengan Matematik

Kita sebagai ibu bapa atau guru tidak boleh menghadkan minda kita dengan menyatakan bahawa untuk mengajar Matematik perlu di rumah atau di sekolah sahaja, perlu ada di meja atau sebagainya.

Disebabkan hidup ini dikelilingi Matematik, anda boleh setiap masa ajari anak anda dengan Matematik. Contohnya, jika anda dalam perjalanan menaiki kenderaan, sambil memandu cuba tanyakan anak berdasarkan papan tanda berapa jauh lagi perjalanan, dalam masa yang sama cuba ajarkan anak menukar unit dari kilometer kepada meter.

Jika anda sedang bersiar-siar dengan anak-anak di taman, cuba tanyakan mereka berapa buah bilangan buaian yang ada di taman (konsep tambah dan berapa buah yang rosak, kira jumlah yang boleh digunakan. Mudah bukan?

 

Bawa Anak-Anak Membeli-Belah 

Anak-anak sangat gembira ketika di bawa membeli belah. Gunakan masa ini sebaiknya untuk menerangkan asas Matematik kepada mereka. Antara yang boleh kita ajarkan ialah konsep mahal dan murah, berapa keping wang lima ringgit perlu diberikan jika membeli barang bernilai RM10 dan sebagainya.

Untuk anak-anak tahap dua atau sekolah menengah boleh kenalkan pada mereka konsep diskaun dan belajar mengira harga barangan setelah diberi

 

Ajar Anak Melalui Aktiviti 

Anak-anak sebenarnya sangat gembira jika kita sebagai ibu bapa melibatkan mereka semasa di dapur terutama anak-anak perempuan. Semasa memasak kita boleh ajarkan unit ukuran yang merupakan salah satu asas dalam penguasaan Matematik.

Untuk anak-anak yang lebih dewasa cuba ajarkan mereka bagaimana ingin menukarkan unit kilogram kepada gram apabila ingin menimbang tepung gandum contohnya. Bagi anak-anak yang masih kecil cuba ajarkan konsep tambah dan tolak, contohnya apabila membantu menyusun pinggan dan gelas untuk hidangan makan malam.

Belajar Melalui Permainan

Anak-anak sangat suka bermain, apa kata jika gunakan ini sebagai satu peluang. Melalui permainan seperti Monopoly atau dam ular, ibu bapa boleh mengajar anak-anak mencongak, menambah dan juga menolak. Jika diberi soalan tentang untung dan rugi menggunakan buku, hanya anak-anak yang fokus tinggi dapat memahaminya berbanding jika bermain Monopoly, mereka belajar dalam suasana yang amat menyeronokkan. Selain itu, terdapat pelbagai aplikasi matematik yang boleh di muat turun untuk anak-anak agar mereka dapat memahami konsep asas Matematik dalam suasana yang menarik.

 

Ransangan Melalui Muzik

Muzik merupakan salah satu kaedah berkesan untuk membantu anak-anak dalam pembelajaran. Kanak-kanak akan lebih mudah untuk menghafal jika di bantu dengan muzik. Anda boleh samada mengubah sendiri lirik lagu yang anak-anak minat untuk ditukarkan kepada hafalan anak-anak atau anda boleh layari internet untuk mendapatkan video berkaitan. Hafalan sifir sangat sesuai jika dihafal menggunakan muzik.

Kesimpulannya, kita harus tanam dalam diri kita terlebih dahulu bahawa Matematik itu mudah. Kemudian serapkan fahaman ini dalam jiwa anak-anak sejak dari kecil lagi. Tekankan pada mereka bahwa Matematik ada dalam semua subjek dan Matematik digunakan dalam kehidupan seharian kita. Masa, wang, ukuran, bilangan semuanya adalah yang kita tempuhi setiap hari.

Dalam masa yang sama, sangat penting untuk ibu bapa menjadikan proses pembelajaran Matematik samada secara langsung atau tidak langsung berjalan dalam keadaan yang menyeronokkan, bukan dalam paksaan atau suasana yang menekan, kerana ini akan menyebabkan mereka akan terus beranggapan bahawa Matematik itu susah dan sukar.

Promosi Ramadan Raya Home Tuition CMN Academy

[PERCUMA] PROMOSI RAMADAN RAYA HOME TUITION CMN ACADEMY! DAPATKAN BUKU ISTIMEWA PERCUMA DENGAN SETIAP PENDAFTARAN TUISYEN DI RUMAH!
.
.
Anak tengah exam pertengahan tahun?
Result sebelum ni macam tak berapa ok je…
.
Ada rasa macam ni?
.
“Risaunya nak tengok result exam mid year ni..”
.
Nak bantu anak mula kelas selepas raya?
Atau bermula Ramadan ini?
.
.
Jom kami bantu anak anda belajar lebih seronok, berfokus & meningkat dalam keputusannya.
.
.
Kami dah bantu ramai pelajar BELAJAR…
✔️ Secara berfokus, santai dan seronok di rumah
✔️ Subjek yang perlukan bantuan dalam masa dan hari pilihan
✔️ Dengan cara lebih menarik, sesuai dan efektif dengan diri pelajar
✔️ Berteraskan silibus semasa dan kbat
✔️ Seterusnya meningkat potensi dan result
.
.
Kami juga dah bantu ramai ibu bapa…
+ Monitor apa yang pelajar belajar & diajar
+ Tahu pencapaian pelajar dari masa ke masa
+ Jimat petrol, masa dan tenaga
.
.
Yang paling BEST…
Sempena Ramadan dan Aidilfitri ini, kami nak bagi …
.
PERCUMA salah satu dari buku berikut :
.
Modul Funtastic Sains, Modul Funtastic Matematik atau Nota Journal ‘Yakin Sebelum Berjaya’
.
.
WOW!
.
.
TERHAD kepada 30 ORANG PERTAMA saja tau!
.
dan sehingga 14 Jun 2019 saja.
.
.
Nak dapatkan TAWARAN ISTIMEWA ini?
.
>> Whatsapp “RR” ke 01132742922 Sekarang! <<
>> Whatsapp “RR” ke 01132742922 Sekarang! <<
>> Whatsapp “RR” ke 01132742922 Sekarang! <<
.

Aktif Kokurikulum Pun Boleh Skor 6A Percubaan UPSR

Anak kepada Puan Feldatun ini bertukar sekolah semasa tahun 6 dan adik ini amat aktif dengan aktiviti sekolah…

tapi boleh dapat 6A dalam Percubaan UPSR baru-baru ini dari peperiksaan pertengahan tahun dapat 3A.

 

Apa rahsianya??

Adik Aishah belajar di rumah secara personal bersama tutor CMN Academy.

 

Puan Feldatun ada kongsikan sebab kenapa beliau ambil home tuition ekskusif ini untuk Aishah:

1- Supaya disiplin masa untuk study lebih terjaga.
2- Lebih fokus & tutor dapat beri tumpuan sepenuhnya kepada Aishah.
3- Bantu ibu bapa yang tak sempat atau tak dapat ajar anak.

 

Jom dengarkan lagi apa kata Puan Feldatun & Adik Aishah berkenaan home tuition bersama Cikgu Syida, home tutor CMN Education Group.