Kelas Online Tuition Percuma Untuk Rakyat Malaysia & Senarai Tabung NGO Sempena Covid-19

Pernah terfikir untuk beri anak tuisyen secara online?

Kali ini memang peluang terbaik untuk anak-anak anda dapatkan perkongsian daripada tutor berpengalaman dalam subjek yang dikongsikan.

 

Pasti anda tertanya-tanya kenapa kami tak tulis untuk pelajar Malaysia…

Kenapa Rakyat Malaysia?

 

Ni yang BESTnya…

Kami bukan saja berkongsi subjek-subjek akademik, tetapi juga mengaji.

Jadi semua peringkat umur boleh join.

 

Apa? Macam mana nak join??

Senang sangat tau!

Kami senaraikan Kelas Online Tuition Percuma yang ada, anda hanya perlu klik di nama kelas untuk join.

Mudah kan?

Ok jom kita lihat apa kelas yang ada :

Funtastic Mengaji

Funtastic Tajwid Infografik

Funtastic Sains UPSR

 

 

Funtastic Matematik UPSR

 

Funtastic Bahasa Melayu UPSR

Funtastic English UPSR

Funtastic Arabic UPKK/PSRA

Funtastic Sains PT3

Funtastic Matematik PT3

Funtastic Bahasa Melayu PT3

Funtastic English PT3

Funtastic Add Maths

 

 

Funtastic Fizik

Funtastic Biologi

Funtastic Kimia

Funtastic Matematik SPM

 

Funtastic Bahasa Melayu SPM

Funtastic English SPM

Funtastic Arabic SPM

 

Semoga dapat memberi manfaat kepada anda sekeluarga terutamanya pada waktu RMO ini.

Dan, bersempena RMO juga…

 

Kami juga ingin berkongsi link untuk anda salurkan sumbangan ke Tabung-Tabung yang telah ditubuhkan oleh Badan Kerajaan & NGO di luar sana bagi membantu memenuhi keperluan Pasukan Barisan Hadapan yang sedang berjuang untuk menyelamatkan nyawa dan menstabilkan situasi akibat Covid-19 dan juga pihak yang terjejas akibat wabak virus ini.

 

Tabung Musa’adah Covid-19 oleh JAKIM

Tabung Covid-19 oleh Agensi Pengurusan Bencana Negara

Covid-19 Pandemic Fund oleh MyCARE

 

Semoga kebaikan yang kita lakukan akan menghindarkan diri kita dan keluarga dari wabak ini.

Jom sama-sama bantu! ;)

5 Kaedah Bagaimana Nak Belajar & Ulangkaji Dengan Berimpak Semasa RMO

Nampaknya… Perintah Kawalan Pergerakan atau bahasa Inggerisnya, Restricted Movement Order (RMO) akan dilanjutkan.

Tambah lagi 2 minggu.

 

Bagaimana dengan pembelajaran anak-anak anda?

 

Cuti yang sepatutnya hanya seminggu, sudah jadi sebulan!

Kalau sebulan anak dok rumah tanpa belajar atau ulangkaji, ke mana arah tuju mereka selepas ini?

 

Anda nak tahu 5 Kaedah Bagaimana Anak Nak Belajar & Ulangkaji Dengan Berimpak Semasa Perintah Kawalan Pergerakan ni?

 

 

1- Jadikan 1 tempat dalam rumah sebagai tempat belajar 

Tak kira nak ambil 1 sudut di ruang tamu, ruang makan atau dalam bilik, adakan tempat yang sesuai & selesa untuk belajar. Pastikan tempat tersebut tiada perkara yang boleh mengganggu tumpuan belajar.

 

2- Susun jadual untuk belajar & rehat

Biasa orang ajar buat jadual untuk belajar je kan? Tapi ini lain sikit, jadual kena ada masa belajar/ulangkaji dan masa rehat, sama ada nak tengok tv ke, main games ke, tidur ke, boleh masuk dalam waktu rehat.

Sebab apa kena ada waktu rehat? Bukan yang penting belajar je ke?

Pentingnya emosi positif pelajar sewaktu nak belajar. Bila ada masa rehat dalam 1-2 jam sehari, selain ‘keperluan asas’, masa belajar akan digunakan sebaik mungkin & lebih fokus.

 

3- Buat pembelajaran secara hands-on guna bahan mudah didapati

Biasa kita fikir, macam mana la nak bagi anak ni faham apa yang dia belajar.

Salah satu cara adalah buat mini projek pembelajaran guna bahan2 yang mudah atau terpakai yang ada di rumah.

Ada jenis anak yang belajar melalui visual, ada yang kena buat/tunjuk/sentuh baru boleh faham. Jadi boleh kita ‘guide’ mereka untuk buat projek bersama.

 

4- Belajar bersama keluarga!

Yang ni BEST!

Kenapa? Sebab anak yang besar – kakak/abang, boleh ajar adik-adiknya. Kita boleh juga bantu mereka untuk belajar dan ulangkaji.

Maklumlah, ada antara kita sedang bercuti atau bekerja dari rumah sekarang. Jadi, inilah masanya anda nak bantu anak anda belajar. Tunjukkan skil mengajar anda ;)

 

5- Belajar bersama tutor melalui online – Online Tuition 1 to 1 atau group

Last sekali ni, istimewa sikit.

Jika ada subjek yang anda tidak dapat bantu anak kerana kurang arif tentang subjek tersebut, silibus atau anda ada satu ‘angin’ yang mungkin sebabkan anak tak dapat belajar dengan anda, berikan peluang kepada tutor untuk membantu anak anda belajar secara Online.

Ramai yang telah mula & beralih arah ke pembelajaran secara online sama ada Online Tuition secara 1 to 1 atau berkumpulan.

Kata mereka, anak mereka seronok belajar secara online. Ianya lebih Selamat, Mudah & Jimat!

 

Anda boleh aplikasikan 5 Kaedah ini bersama anak anda.

Kita sama-sama doakan keadaan negara & dunia kembali pulih seperti sediakala atau lebih baik.

 

Selamat mencuba! ;)

 

 

PROMOSI 12.12 !!!

  • [SALE 12:12] HOME TUITION AKADEMIK & MENGAJI 2020. PENDAFTARAN DIBUKA SEKARANG!
    .
    .
    Anda ada ISU ini?
    .
    .
     
  •  Anak jenis yang kurang boleh tumpu perhatian atau malu bertanya dalam kelas yang ramai…
    .
  • Anak malas atau bosan ke sekolah kerana pencapaian yang kurang memberangsangkan…
    .
  •  Anda tak dapat ajar anak di rumah kerana kekangan masa, tidak tahu cara yang betul atau tidak tahu silibus…
    .
    atau…
    .
    .
  • Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
    .
  •  Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
    .
  •  Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
    .
  • Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
    .
  • Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
    .
    .
    .
    Kami boleh bantu anda, anak & keluarga.
    .
    Bagaimana?
    .
    .
  •  Fokus hanya kepada anak anda, 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
    .
  •  Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
    .
  •  Masa yang lebih Fleksibel
    .
  •  Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri
    .
  •  Lebih komited – ada jadual & berbayar.

    Dan banyak lagi..
    .
    .
    ‼️Sempena SALE 12:12,
    .
    kami tawarkan anda Baucer PERCUMA sehingga RM70 bagi setiap pendaftaran* 😲🎉
    .
    untuk sesi Home Tuition 2020 atau Mengaji di Rumah 2020
    .
    sebelum 20 Disember 2019!
    .
    .
    Tutor TERHAD. Rebut sekarang!
    Promosi akan berakhir dalam masa 1 minggu 
    .
    .
    #hometuition2020
    #mengajidirumah2020
    #quranichomebased2020
    #anakcemerlang2020
    #CMNAcademy

Home Tuition Intensif 2020 Mengaji dan Fardhu Ain

Takkan anda nak diri anda, keluarga atau ibu bapa anda tak boleh mengaji dengan baik sampai bila-bila!
.
.
“InsyaAllah harapan saya untuk khatam Al-Quran dengan tajwid yang betul & bacaan yang baik akan tercapai dengan bantuan CMN & Ustazah Suhazlinda.” – Puan Mariam, Kajang
.
.
“Mak teringin baiki bacaan Al-Quran, nak…” bisik mak dalam hati.
“Saya terkilan sangat sebab tak dapat baca Yasin bila ayah saya meninggal dunia tempohari, sebab tak pandai baca Al-Quran.”
“Sedih rasa bila tengok semua orang pandai baca Al-Quran dalam TV.”
.
Pernahkah anda terfikir jika ini terjadi kepada diri anda? Apa yang akan anda lakukan?
.
.
📍 Anda seorang anak yang masih lagi ada ibu bapa?
📍 Ingin berikan sesuatu yang istimewa dan boleh menjadi saham dunia akhirat kepada ibu bapa & diri?
📍 Atau anda sendiri ingin belajar mengaji berseorangan atau bersama keluarga?
📍 Ingin anak anda mengaji dengan betul dan lancar?
.
.
Mungkin anda kata takpe lah dulu,
Cuma, jangan sampai menyesal sebab lambat mulakan tindakan.
.
.
Nak tahu apa kata mereka yang telah dapatkan khidmat mengaji di rumah?
.
“Bacaan solat saya boleh, cuma nak mengaji tak pandai. Apatah lagi mengaji dengan tajwid dan makhraj yang betul, memang saya tak pandai dulu. Bukan tak pernah belajar atau cari guru, tapi saya segan belajar di surau. Sekarang dah masuk tahun ke-7 saya belajar bersama ustazah. Bacaan saya pun makin baik dan ustazah ada kongsi juga doa2 amalan harian.” – Puan Mariam, Kajang
.
“Alhamdulillah, Bahasa Arab & Jawi dapat A, dulu pernah gagal. Pendidikan Teras Islam & Quran dapat B.” – Tuan Yusri.
.
“Ustazah banyak bantu dari saya mengaji main sebut saja, sekarang dah dapat betulkan makhraj dan tajwid. Alhamdulillah saya lebih seronok mengaji bersama rakan2 di taman ni.” – Puan Robiz.
.
.
Anda ada ISU ini?
.
🔎 Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
🔎 Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
🔎 Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
🔎 Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
🔎 Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
.
.
Seronoknya Mengaji Al-Quran di rumah bersama kami!
Bagaimana?
.
Fokus hanya kepada 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
Masa yang lebih Fleksibel
Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri, boleh buat untuk mengaji saja atau nak tambah Fardhu Ain, Bahasa Arab, Jawi dll
Lebih komited – ada jadual & berbayar
.
Dan banyak lagi..
.
.
Pasti anda nak dapatkan pendidikan yang eksklusif untuk keluarga anda, kan…
.
.
Sempena cuti sekolah yang akan datang, kami lancarkan Intensif 2020!
20% diskaun yuran kelas bulan November & Disember 2019
RM20 yuran pendaftaran (jimat RM30)
10 jam minimum
.
.
Hanya untuk 20 orang yang ambil tindakan segera!
.
Tutor kami yang Best terhad tau.
.
.
Jika anda SERIUS nak ubah prestasi dan ‘mood’ belajar al-Quran ibu bapa, anak atau diri anda sendiri…
.
Klik di bawah sekarang
.
.