PKP Dilanjutkan Sampai Ramadan! Apa Persediaan Anda?

Seperti yang kita ketahui…

Jam 4 petang di hari Jumaat yang mulia…

Perdana Menteri telah mengumumkan bahawa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akan dilanjutkan lagi sehingga 28 April 2020.

 

Jika dilihat pada kalendar, 1 Ramadan 1441H insyaAllah akan tiba pada 24 April 2020.

Jadi kita akan menyambut bulan Ramadan dalam keadaan wajib duduk di rumah.

 

Kebiasaannya kita lihat orang membuat persediaan untuk Aidilfitri lebih meriah dari Ramadan.

Ada yang membeli keperluan Aidilfitri sebelum Ramadan, ada yang semasa Ramadan.

Tapi tahukah anda, sebenarnya kita perlu menyambut bulan Ramadan lebih meriah berbanding Aidilfitri.

 

Tahun ini adalah masa yang terbaik untuk anda lebih bersedia untuk menyambut Ramadan kerana berada di rumah.

Apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan persediaan Ramadan?

Adakah sama dengan Aidilfitri… beli baju baru, buat kuih…dan lain-lain lagi?

 

Persediaan Ramadan biasanya berkait rapat dengan persiapan rohani.

Kebiasaannya kita akan menggandakan bacaan Al-Quran, baiki bacaan & solat-solat sunat.

Tahun ini, suami-suami pastinya perlu menjadi imam solat terawih untuk isteri dan anak-anak kerana solat terawih tidak dijalankan di masjid. Jadi banyak lah surah yang perlu diketahui & diperbaiki bacaannya.

 

Adakah anda telah bersedia hadapi bulan Ramadan nanti di rumah?

Terawih seorang diri atau berjemaah dengan ahli keluarga?

Adakah anda perlu check & baiki bacaan al-Quran anda sekarang?

 

 

Jom kami bantu anda belajar & baiki bacaan Al-Quran secara Online.

Anda atau anak boleh join Mengaji Online.

 

Ingin pengajian Al-Quran secara online :

rijal (lelaki),

muslimah (wanita), atau

kanak-kanak?

 

 

Kami juga memberi peluang kepada anda untuk tambah ilmu dalam Tajwid melalui kaedah yang mudah & menarik.

 

 

KELAS ONLINE TUITION PERCUMA UNTUK RAKYAT MALAYSIA & SENARAI TABUNG NGO SEMPENA COVID-19

 

Jika berminat untuk mengaji & baiki bacaan bermula sekarang, sama ada secara personal atau group, boleh klik di bawah untuk kami bantu anda.

 

Home Tuition Intensif 2020 Mengaji dan Fardhu Ain

Takkan anda nak diri anda, keluarga atau ibu bapa anda tak boleh mengaji dengan baik sampai bila-bila!
.
.
“InsyaAllah harapan saya untuk khatam Al-Quran dengan tajwid yang betul & bacaan yang baik akan tercapai dengan bantuan CMN & Ustazah Suhazlinda.” – Puan Mariam, Kajang
.
.
“Mak teringin baiki bacaan Al-Quran, nak…” bisik mak dalam hati.
“Saya terkilan sangat sebab tak dapat baca Yasin bila ayah saya meninggal dunia tempohari, sebab tak pandai baca Al-Quran.”
“Sedih rasa bila tengok semua orang pandai baca Al-Quran dalam TV.”
.
Pernahkah anda terfikir jika ini terjadi kepada diri anda? Apa yang akan anda lakukan?
.
.
📍 Anda seorang anak yang masih lagi ada ibu bapa?
📍 Ingin berikan sesuatu yang istimewa dan boleh menjadi saham dunia akhirat kepada ibu bapa & diri?
📍 Atau anda sendiri ingin belajar mengaji berseorangan atau bersama keluarga?
📍 Ingin anak anda mengaji dengan betul dan lancar?
.
.
Mungkin anda kata takpe lah dulu,
Cuma, jangan sampai menyesal sebab lambat mulakan tindakan.
.
.
Nak tahu apa kata mereka yang telah dapatkan khidmat mengaji di rumah?
.
“Bacaan solat saya boleh, cuma nak mengaji tak pandai. Apatah lagi mengaji dengan tajwid dan makhraj yang betul, memang saya tak pandai dulu. Bukan tak pernah belajar atau cari guru, tapi saya segan belajar di surau. Sekarang dah masuk tahun ke-7 saya belajar bersama ustazah. Bacaan saya pun makin baik dan ustazah ada kongsi juga doa2 amalan harian.” – Puan Mariam, Kajang
.
“Alhamdulillah, Bahasa Arab & Jawi dapat A, dulu pernah gagal. Pendidikan Teras Islam & Quran dapat B.” – Tuan Yusri.
.
“Ustazah banyak bantu dari saya mengaji main sebut saja, sekarang dah dapat betulkan makhraj dan tajwid. Alhamdulillah saya lebih seronok mengaji bersama rakan2 di taman ni.” – Puan Robiz.
.
.
Anda ada ISU ini?
.
🔎 Ibu atau bapa anda teringin nak mengaji, tapi anda tiada masa untuk hantar & ambil dari kelas kerana bekerja…
🔎 Anda atau ibu bapa segan mengaji di surau kerana tak pandai mengaji & ramai orang…
🔎 Mengaji di surau, tapi kejap pergi, kejap tak…
🔎 Anak main-main bila anda yang ajar mengaji, atau anda tak berapa yakin/tahu…
🔎 Anda dan keluarga nak privasi untuk mengaji & mudah bertanya soalan yang berkenaan kepada tutor…
.
.
Seronoknya Mengaji Al-Quran di rumah bersama kami!
Bagaimana?
.
Fokus hanya kepada 1 pelajar atau max 5 orang saja (mengikut permintaan) – Tiada lagi isu segan atau malu nak tanya.
Tutor/Guru berpengalaman/terlatih datang ke rumah, lebih selamat, selesa dan mudah – tak perlu keluar.
Masa yang lebih Fleksibel
Berpatutan – dapat buat sesuatu yang istimewa untuk anak & diri, boleh buat untuk mengaji saja atau nak tambah Fardhu Ain, Bahasa Arab, Jawi dll
Lebih komited – ada jadual & berbayar
.
Dan banyak lagi..
.
.
Pasti anda nak dapatkan pendidikan yang eksklusif untuk keluarga anda, kan…
.
.
Sempena cuti sekolah yang akan datang, kami lancarkan Intensif 2020!
20% diskaun yuran kelas bulan November & Disember 2019
RM20 yuran pendaftaran (jimat RM30)
10 jam minimum
.
.
Hanya untuk 20 orang yang ambil tindakan segera!
.
Tutor kami yang Best terhad tau.
.
.
Jika anda SERIUS nak ubah prestasi dan ‘mood’ belajar al-Quran ibu bapa, anak atau diri anda sendiri…
.
Klik di bawah sekarang
.
.

 

Promosi Ramadan Raya Seronoknya Mengaji CMN Academy

[BELI 1 PERCUMA 2] PROMOSI RAMADAN RAYA: SERONOKNYA MENGAJI PERSONAL & FAMILI DI RUMAH SECARA HOME BASED ATAU SECARA ONLINE!
.
.
 Anda tahu membaca Al-Fatihah dalam solat adalah wajib?
 Adakah anda pasti bacaan Al-Fatihah anda betul dan tepat?
 Bagaimana pula dengan surah2 lain?
 Pernahkah anda cuba untuk menyemak bacaan bersama orang yang lebih arif?
.
.
Kami dah bantu ramai kanak-kanak, remaja, dewasa dan warga emas BELAJAR…
 Secara berfokus, santai dan seronok di rumah
 Dalam masa dan hari pilihan
 Dengan cara lebih menarik, sesuai dan efektif dengan diri
 Melalui medium tutor ke rumah atau melalui online
 Seterusnya meningkat potensi dan sehingga khatam
 Monitor apa yang belajar & diajar
 Tahu pencapaian dari masa ke masa
 Jimat petrol, masa dan tenaga
.

.

Seronoknya Mengaji Di Rumah

.
Sempena Ramadan 1440H ini,
.
Kami lancarkan PROMOSI RAMADAN – AIDILFITRI SERONOKNYA MENGAJI!
.
Kami nak beri anda peluang mengaji di rumah dengan lebih seronok dan berfokus bersama ustaz dan ustazah terpilih.
.
.
Dan…
kami juga nak berikan 30 Modul Tajwid Infografik secara PERCUMA!
.
.
Ape?
.
Nak lagi?
.
Haa…
.
Bukan itu saja, kami juga berikan 1 Sesi Mengaji Online secara PERCUMA!
.
.
Daftar sekarang & dapatkan PROMOSI HEBAT ini!
.
.
Hanya untuk 30 Pendaftaran Terawal
.
.
dan sehingga 14 Jun 2019 saja.
.
.
Nak dapatkan TAWARAN ISTIMEWA ini?
.
>> Whatsapp “2FREE” ke 01132742922 sekarang! <<
>> Whatsapp “2FREE” ke 01132742922 sekarang! <<
>> Whatsapp “2FREE” ke 01132742922 sekarang! <<
.
atau klik http://bit.ly/PromosiRamadanRaya-SMD

 

Keberkatan dan Kepentingan Sedekah, Infaq dan Waqaf

Assalamualaikum.

Salam 10 Ramadan.

 

Anda tahu bagaimana Universiti Al-Azhar berfungsi?

Dari mana dana yang universiti ini dapat untuk pelajarnya melanjutkan pelajaran?

Apa kena mengena dengan tajuk kita kali ini?

 

Kali ini, kami ingin menyebarkan perkongsian oleh Ustaz Don Daniyal berkaitan Keberkatan Sedekah, Infaq dan Waqaf.

 

Supaya perkongsian kami dapat menjentik hati kita untuk sama-sama berusaha bagi menambah sedekah, infaq dan waqaf terutamanya di bulan yang mulia ini.

 

Sempena dengan Ramadan 1440H, kami melancarkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.

 

7 Amalan Sunnah Yang Dianjurkan Pada Bulan Ramadan

Ramadan tiba… Ramadan tiba… Ramadan tiba…

Marhaban Ya Ramadan… Marhaban Ya Ramadan…

 

Ramadan menjelang tiba…

Sudahkah anda buat persiapan untuk Ramadan kali ini?

Anda sudah tahu amalan lain selain dari berpuasa wajib dan solat terawih, yang amat digalakkan pada bulan Ramadan?

 

Kami ingin kongsikan 7 Amalan Sunnah di Bulan Ramadan yang dapat berikan banyak manfaat kepada kita selain dari ganjaran pahala.

1- Solat Tahajud

2- Membaca Al-Quran

3- Jaga Solat Dhuha

4- Solat Witir

5- Bersedekah

6- Jaga Wuduk

7- Istigfar

Semoga dengan perkongsian ini dapat menambah semangat dan pengetahuan kita untuk melakukan amal ibadah tambahan, serta kita dapat beroleh sebanyak-banyak pahala untuk bekalan di akhirat kelak.

InsyaAllah…

 

Sempena Ramadan ini,

CMN Academy dengan kerjasama Akademi Al-Qudwah dan JWES Academy membuka peluang untuk anda menimba ilmu sepanjang Ramadan ini dengan pelbagai perkongsian online melalui Program Virtual Ilmiah Ramadan.

 

Sempena dengan itu juga, kami melancarkan satu Program Infak Ramadan di mana 100% dari wang yang diinfak akan digunakan bagi infak pendidikan untuk anak yatim dan asnaf yang memerlukan.