Hayati Peristiwa Isra’ Mikraj : Peristiwa 27 rejab Nabi Muhammad SWT

“Maha Suci (Allah), yang telah memperjalankan hamba-Nya (Muhammad) pada malam hari dari Masjidilharam ke Masjidilaqsa yang telah Kami berkahi sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebagian tanda-tanda (kebesaran) Kami. Sesungguhnya Dia Maha Mendengar, Maha Melihat.” — QS. Al-Isra’ 17: Ayat 1 Peristiwa Isra’ Mikraj ini disambut oleh orang Islam di Malaysia bagi memperingati peristiwa yang sangat […]

Gamifikasi – Aplikasi Pembelajaran Terkini & Berimpak

Ibubapa perasan tak, anak-anak zaman kini ramai yang suka bermain game. Ada yang boleh main berjam-jam, sampaikan ada kala lebih dari masa belajar. Fuh.. kadang-kadang fokus tu lagi hebat dari belajar, makan pun boleh tunda.   “Mak.. bosan la belajar ni!” “Tak seronok… Susah.. Tak tau la nak buat macam mana ni, tak faham.” Macam […]

Tingkatkan Ilmu Al-Quran & Agama Bersama CMN Academy

Kita asyik risau bila tengok keadaan sekarang… Tapi adakah kita mengambil ibrah & kesempatan yang diberi untuk meningkatkan ilmu agama & bekalan di hari kemudian? Bukankah doa anak yang soleh adalah salah satu bekalan untuk bantu kita di alam sana, selain dari bekalan ibadah kita sendiri? Al-Quran juga salah satu yang dapat berikan kita syafaat […]

Fun Learning At Home & Promosi 2.2 Online Tuition

“Dimulakan dengan 2 minggu, disudahi dengan berminggu-minggu…”   Dalam keadaan sekarang, pembelajaran bersama guru sekolah telah ditukar sesi kebiasaan di sekolah ke sesi Pengajaran Dan Pembelajaran Di Rumah (PdPr). Dan ini dah masuk minggu pertama bulan Februari 2021, apa khabar pembelajaran anak-anak anda?   Selain daripada perkara yang diluar kawalan, ada beberapa inisiatif yang kita […]

Promosi Mengaji Online Personal 1 to 1 CMN Academy

“Saya menyesal tak belajar mengaji lebih awal. Saya malu tak dapat baca Yasin bila mak meninggal.” “Saya baca al-Quran, cuma saya tak pasti betul atau tidak.” “Saya menangis tengok orang dalam TV pandai mengaji tapi saya tak pandai. Saya cakap kat anak…carikanlah ustazah untuk mak.” Ini antara kisah benar yang diceritakan oleh klien kami sendiri. […]